Bussis hade svårt att sova efter nattens värksamhet så han begaf sig till det lokala Glasis så slipper han göra så i morgon. Klockan var runkt 10:30 då jag stormade in, roffade åt mig det jag behövfde. I kassan står en frammis med två stycken osnutna glin till ungjevflar. Den ene pissungen frågar sin efterblivfna kviga till mor: "Vad är det där för dricka mamma?". Skatan svarar då likt den ZOE-förare hon troligtvis var: "Ja men det där är alkoholfritt vin, sånt som t.o.m ni barn skulle kunna dricka".
Nu var där inne kanske 6-7 andra mongon samt Bussis som tittade likt en asiat (dvs snett) på ruggugglan... Jag ut"går" från att de andra miffona tänkte: "Men vad säger hon till cp-barnen?". Bussis tänkte snarare att det var dålig uppfostran, ingen bra story har börjat med ett glas mjölk och än mindre med något alkoholfritt!!! HAIWAN!!! SHARMOTA!!! Klart att barnen skall från början lära sig dricka som pervat volk. Alkoholfritt, pfft! Här i Äggskallebyn borde detta lett till stegling och pissboarding samt att ungarna skulle fått uppfostrats af det fina volket som vanan trogen redan satt på torget och läskade sig.
Bifogar en klassisk film om barnuppfostran: https://www.youtube.com/watch?v=CTS8HKESSlE
Tjillepitten