Sv: Fråga Fittkramp - Svar på allt

Jag skaffade CP-truckkort 2019 i Ingelsta genom en CNC(P)-utbildning, som jag dock aldrig fullföljde efter att ha insett vilket långtråkigt skitjobb det är. Första delen, d.v.s. alla kurser som ingick i "industriteknisk bas" fixade jag däremot, då ingick CP-truckkort.

Jah, livet på en ToF-skuta hade kanske varit någe förresten.

Skaparen av Mortiscism.
–––På resande bögfot 24:e - 28:e september.–––

Så det är inget du recummenderar Mortis? Att det med tiden säkert blir långpungtråkigt är jag införstådd i absolut. Men jag tänker att som blekansikte kanske man kan ha en chans att dra in lite mera stålars? Det här skiten jag i dagsläget pysslar med är om något så jävla trist. Har har ju gjort detta i ungefär 20 år nu, dvs rattrunkat men i olika former.

Tjillepitten

2,178

Något som är pra med att köra truck på utlastning är att man lätt kan bli mutad med diverse mysko dryckjom av dom svartmuskiga chaufförerna för att man ska joppa över en kvart och att dom då får deras lass så dom kunde "komma" iväg med 20:30-färjan, trots att det var fredag och efter 15:00. Annars var det ju bara "See ya' on monday 07:00!" och dom fick stå porrkerade där på industriområdet tills dess, grillandes och supandes...

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Jaaah ungefär så hade jag också joppat kan man väl säda. Nu har jag ingen inblick i utländska truckers men är det som förr att dessa herrar fortfarande säljer krejjor mot en billig pfenning?

Tjillepitten

2,180

Nu var det ett tag sädan jag var på ett sådant ställe, samt inte har cuntact med någon från den tiden som eventuellt joppar kvar, så vet jag inte. En bra deal jag gjorde var 3x1000ml. Famous Gross för 500 reichdaler av en förbannad spanjack som uppenbarligen skulle direkt hem och inte hade mera val än att sälja dom till mig för underpris eller behålla dom. Sen fick jag en gång ett flak "Pilsner Blonde 5,2" som det stod på flaket bland en massa andra krummelurer jag aldrig tidgare sett för att jag jobbade över lite, och i sin enfald tänkte ju herr Bleppsson att det måste ju smaka bra. NÄ TVI VAAALE vad det smakade padelkuk på nyparfyrmerat ZOE-säte!

Usch padelkuk?!! Jag minns bara tiden som cp-barn/nästan vuxen hur vi antingen åkte cp-moppe eller cyklade till Nypökingsbro på 90-talet. Där var inte cp-truckarna så mycket för det där med legg som di är på Glasis. Men alltid var det Slots-öl di sålde. Bögsta pris vi betalade då var 150kr och det lägsta var 80 reichsdaler. Smuggelcigg fanns även men dessa var ren skit. Piratkopior på Marlbögo bl.a.

Tjillepitten

2,182

Sköna tajder ju...

Japp och på den tiden fick man ju bära niiv dessutom. Butt-erfly bl.a. Jag har en feeling av att Bleppe också hade en sädan?

Tjillepitten

Bussföraren skrev:

Så det är inget du recummenderar Mortis? Att det med tiden säkert blir långpungtråkigt är jag införstådd i absolut. Men jag tänker att som blekansikte kanske man kan ha en chans att dra in lite mera stålars? Det här skiten jag i dagsläget pysslar med är om något så jävla trist. Har har ju gjort detta i ungefär 20 år nu, dvs rattrunkat men i olika former.

CNC är inget jag skulle recummendera, nej. Sitta på arslet och titta på när en maskin svarvar/fräser något från en stålbit. Ta ut detaljen när den är färdig, kontrollmät, släng in en ny stålbit, gör om detta 998 gånger... Zzz... (CNC-slanen på Siemens i Finspång sitter framför Netflix och kan titta på gayfilmer hela dagarna vid sidan av jobbet har jag fått höra.)

Och nej, att köra CP-gaffeltruck har jag heller ingen erfarenhet av (förutom att jag har truckkort), men jag har en nära runkpolare som rattar en hel del CP-truck på sitt lagerjobb. Och att jobba på lager låter inget vidare har man fått höra från honom, kass lön och gråtrista framtidsutsikter. Aivan/sad

Därför försöker jag att bli elektriker istället, att vara hantverkare är ToF och man får handskas med kablar *fniss*.

Skaparen av Mortiscism.

2,185

Bussföraren skrev:

Japp och på den tiden fick man ju bära niiv dessutom. Butt-erfly bl.a. Jag har en feeling av att Bleppe också hade en sädan?

...gjorde mig aldrig av med min, saaatanaa!

https://www.blepp.se/f/butt-erfly.png

Huga!

Min butt-erfly som jag har är fullständigt vaniljo. Den har nämligen en kam istället för ett knivblad och är helt laglig att bära. Aivan/facepalm

Skaparen av Mortiscism.

2,187

Hua! Men rähähäh!

När det första freitagen i maj var/är Nybro Bögmarknad, så in das 90's så väntade man ivrigt på att det skulle bli lunchrast på Sär-särsär-Paradisskolan så att man kunde rusa/spermobilköra ner på torget och leta upp han som sålde butt-erfly's för 150 reichdaler, vilken inte tog lång tid att träffa på. Sädan en kort stund senare kunde man tydligt höra ett metalliskt och mekaniskt slammer i caféfitterian då skolans elit satt och vevade med sina nyss införskaffade fynd just där och då!

150 reichdaler lät lite dyrt med tanke på att man kan hitta butt-erflys än idag för samma pris! Aivan/biggrin

Skaparen av Mortiscism.

2,189

Aaahaa.. Okeej... Detta var typ... äööööhö... 1989-1992, tyyyyp... (igen) (rääähähähäh)

Men vilket skrot många var... Efter lite seriöst vevande så gick dom i två bitar...

Lite synd att stasi har gjort det omöjligt att kränga knivar på fistivaler idag. Annars hade man ju kunnat tjäna storkovan på att sälja kinesiskt skrot till CS-beroende CP-barn för rövarpriser! Aivan/biggrin

Skaparen av Mortiscism.

2,191

Mortis kan!

Jorå!

"Va ä dä här?" *Pillar med en rostig, dåligt figursågad plåtbit.*
"Det där du gosse, är ju en, ööh... Nasty Big Fat Rat Marauder Moby Huge Ding Dong Karambit från CS:GO! Mycket sällsynt!"
"MMH-MMMH! Måste köpa sig! Vad kostar den?"
"Fyrahundra! Men för dig lille gosse, specialpris! Trehundra!"
"Åkay!" *Betalar, går.*

Rähähäh!

Skaparen av Mortiscism.

2,193

Preciiiiiis! https://xam.nu/f/gapskratt.gif Mortimer "Hederlige-Harry" Mus, bilhandlare, typ...

Jo men präxis! Ungefär som bilhandlaren i "Ronny & Ragge". Aivan/biggrin

Skaparen av Mortiscism.

2,195

Rähähä!

https://youtu.be/FP-5RfSeXC4

"Ja er grabbar lurar man ju inte så lätt va. Tre... fyra tusen spänn kostar den..."

2,196

Får jag bajsa på din fis?

Du är en du-du-dum dum sill sill

Skaparen av Mortiscism.

2,198

Snopp...

2,199

Någon elektriskt kunnig här som kanske kan svara på om bifogad emoji stämmer öfverens med verkligheten om man får bögspänning i sig, eller är det bara i tecknad film detta scenario sker?

Se här! --->https://www.blepp.se/f/elektriker.gif

Varför jag undrar är för att jag i morgon tänkte flyga med min söta handhållna drake här bredvid det fina ställverket tillsammans med min perviga CP-vän Åke som dock är rädd för spöken, och om jag då växelvis förvandlas till en döskalle/skelett om draken brakar in i verket så kommer ju han bli så bajsrädd att han kissar på sig, jjjö. (vilket jag gillar iofs.)

/Kladdkram Bleppisen.

Hej!

CP-Åke kan vara lugn.
Istället för att tillfälligt förvandlas till en döskalle/skelett så börjar hela kroppen å snoppen att kokas inifrån, ryka, eller brinna lite festligt. Spana in några spännande gore-klipp på elektriker som jobbade sin sista dag, eller raketforskare som klättrar upp på tågtak och tar tag i ledningen så får du se du vad jag menar. Aivan/smile

//Mortis, kabelpillare.

Skaparen av Mortiscism.