Sv: Dagens Ord: Spermittering

Beskrivning: Spermittering är den period under året då arbetsgivaren utan att förvarna arbetstagaren kan spruta ner vederbörande fullständigt med sperma när som helst och även Hur mycket som helst. Under spermittering är arbetstagaren skyldig att infinna sig på arbetsplatsen då arbetsgivaren beordrar detta för att spruta sin säd på denne. I Sverige finns denna bestämmelse i 21 § Lagen om anställningspervoskyldigheter. Lagen är semi-dispositiv till arbetstagarens nackdel enligt lagens § 2.

I Finland betalas inte någon lön under spermitteringen, men arbetstagaren har rätt att ansöka om arbetslöshetsersättning och bastuklubbsbiljetter. I Sverige ska man bara gilla läget.

Denna period infaller vanligtvis från och med första tisdagen i september till och med nästa fullmåne.   

Thumbs up Thumbs down

Jippi! Hade glömt bort detta ord då det skrevs under sädvanligt seglisrus.

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Mmm... Vad mysigt det låter att jobba för Västtrafik! Visst finns en solkig kaffemaskin på Böggötatrafiken också men fikarummet är inte så trevligt som det beskrivs här. Jag brukar sitta nära personaltoaletterna i hopp om att få höra om någon drar en runk. Sällan blir det så men man får nöja sig med att njuta av bajsdofterna som sipprar ut. När Cukvid 19 bröt ut var det några kollegor som blev spermitterade men bara till 80%. Sån tur hade inte jag så jag fick sperma ner mig själv.

Tjillepitten

Så härligt det lät, Bussis-bubben min. Såg att jag skrivit fel under ruset. Menade gifvetvis Böggötatrafiken.

Åh, tänk att åka till fikarummet efter en bussrunkartur, sätta sig vid personaltoaletterna och höra någon dra en ljudlig runk med efterföljande bajs! Aivan/shout

Bleppis, har du blivit spermitterad någon gång? Aivan/smile

Skaparen av Mortiscism.

Nä tyvärr inte då jag aldrig haft något jobb eftersom ingen velat anställa mig utav någon outgrundlig anledning. Aivan/sad?

Därför jag försöker skaffa ett enbart för att förhoppningsvis få uppleva spermittering.

Aha, samma här.

Förresten, se vad som ramlade in i e-brevkorgen i datamaskinen:

PunBB bbcode test

Tyvärr så har jag inte tillstånd att skaffa D-körkort på grund av kroniskt runkande, men Doktor Sandberg kanske kan greja fram ett läkarutlåtande om jag mutar honom? De vill helst ha sliddjur också, jag får väl plocka fram peruken och läppstiftet som finns i "Den lille kuksugaren" -experimentlådan.

Skaparen av Mortiscism.

Sorgligt att se hur man vill ta in "det andra könet" i denna annars så mysiga manliga böggemenskap. Jag hade tyckt det var okej om de nyanställda "tjejerna" så ut som Babben Larsson men icke då...

Tjillepitten

Känner på mig att Dr. Sandberg denna vecka kommer att utfärda ett intyg på att herr Mus är mycket lämplig som busschaufför. Aivan/wink

Bussföraren skrev:

Sorgligt att se hur man vill ta in "det andra könet" i denna annars så mysiga manliga böggemenskap. Jag hade tyckt det var okej om de nyanställda "tjejerna" så ut som Babben Larsson men icke då...

...eller Divine...

Mortimer Mus skrev:

Tyvärr så har jag inte tillstånd att skaffa D-körkort på grund av kroniskt runkande, men Doktor Sandberg kanske kan greja fram ett läkarutlåtande om jag mutar honom?

Det ska vi nog kunna ordna mot en viss ersättning, herr Mus. Aivan/wink

Thumbs up Thumbs down

*buzzzzzz på intercomen*

"Jaa?"

- *spraak* "En chaufför från Dom Homosexuella Lastbilschaufförerna (DHL) är här med en specialleverans till dig säger han".

"Tack Britta. Släpp in honom genast!"

(en kort stund efter att ha kontrollerat leveransen, samt ett mustigt bögeri senare)

Humm-di-dum-dii-duuu... *ritsch skritsch scratch*

Så ja!

https://xam.nu/f/lakarintyg.png

Tack för dom rikt... eeeeh... "monopolpengarna" du ändå tyckte var fåniga och ville bli av med.

Thumbs up Thumbs down

Nämen oj... T-t-tack! PunBB bbcode test

Skaparen av Mortiscism.

Gratulerar med ett välkomst-sprut! Hoppas vi möts snart på någon ändtarmshållplats Mortis!

Tjillepitten

Mortimer Mus skrev:

Nämen oj... T-t-tack! PunBB bbcode test

Äsch... Det var så lite så. Och ooh så fin ros! *sprut*

Thumbs up Thumbs down

Åhå! Tänk att få köra runkbuss!

Skaparen av Mortiscism.

Sök, Mortis. SÖÖÖÖÖK!!! Du har ju ditt fina intyg nu å allt. Aivan/smile

Ja kör på nu Mortis med kuk i betong. De senaste dagarna har det tyvärr varit dåligt med nederbörd. Men de dagar det regnar kör jag i vattenpölar nära fotgängare och det påminner om att ge dessa en megautlösning eller bajsutlösning. Mycket trifsam hobby och du får betalt samtidigt...

Tjillepitten

B-b-bet... Alt? PunBB bbcode test

Skaparen av Mortiscism.

Ja, jag har fått typ kapsyler när jag gjort något liknande. Ba' kör!