Sv: Här postar vi allt möjligt
Du kan skratta dig lycklig Bleppis, hade gärna bytt upplevelser med dig idag!
Idag blev det nämligen en CP-färd till akuten för min del! Men jag fick inte åka med allabalansen, nej nej, det var jag ju aaalldeles för frisk för enligt sköterskan som ringde tillbaks efter att jag snackat med 112. Trots att jag låg och kallsvettades på golvet i smärtor, knappt medvetandes.
"Du har inte hört av dig till 1177 och har dessutom tagit en paracetamol för lite! Ta en till och hör av dig om en timme när den har börjat verka och om det blir värre! Jag bedömer att du inte är i behov av ambulans!"
HORA!
Sjuktransport fitt det bli a la Östbögatrafiken. ...Ett stort misstag.
Efter att ha krälat sig ombord och betalat så säger rattrunkaren att vi ska hämta flera. Det blev därför en "liten avstickare" till Åby för att hämta och skjutsa två torra gamla sliddjur till Åbykyrkan först.
Efter en timme så hamnade jag i alla fall på akuten där jag spenderade resten av dagen. Hade räknat med att bli inlagd efter att ha fått min diagnos, men nej, fitt i mig lite smärtstillande och blev tillsagd att åka hem. Tydligen så kan samma problem uppstå igen när som helst dessutom, så det blir ju en fin (r)överraskning att se fram emot!
–––På resande bögfot 24:e - 28:e september.–––
Åhfybögulen! Det där lät läskigt. Hur är det nu då?