Uj uj uj Bussis. Det lät för jävligt det där på sjukhemmet. Fantiserar om att alla av dem som var feta var iklädda stora färgglada, mönstrade tält-liknande kläder och kanske bågar i någon skarp färg, typ rött, om dom hade glasögon. Resten hade typ Annika Östberg/Hinseberg-frisyrer och körde gamla skruttiga silvriga Renault Clitto?
På min första DV var det många gamla gubbar som var halv-alkade, allmänt härdade och vindpinade från vischan som "jobbade". Där var det aldrig något speciellt skitsnack. Mycket snack om jakt var det, samt om hur det "gick" för det lokala ishockeylaget. Alla hade sin egna kaffekoppar som aldrig diskades också. "Dä smakar jö så möe bättre då jö!"
På nästa DV så var det annorlunda... Där var det en salig blandning av kön, ålder och härkomst. Så när det var rast eller lunch (hade två raster på f.m. a' 12 minuter och sen lunch 18 minuter) så där fanns det bl.a. en liten thaia på +50 som ALLTID skulle särskåda (nästan iaf.) vad alla 10-12 personer åt och sädan cummentera det på ett nervärderande sätt på sin extremt knaggliga svenska där man fattade typ knappt hälften av vad hon sa. En dag var det dock en reslig svensk herre som skällde ut henne efter noter då hon började, men då tog ju batik-tanterna i rummet, som även dom inte tyckte om hennes sätt, hennes parti och tyckte han var för hård och dum. Dock lugnade hon ner sig efter detta. Fanns bara ett fikarum, men Bleppis som inte rökte brunkade ändå joina Balkan-folket i rökrummet istället där han ofta bjöds på mystiska cigg. Var bra stämning där inne och skrattades vilt.
Efter detta så var jag på den DV:ns lagervärksamhet som CP-truckförare men världens bästa cp-homogäng om c:a 10 personer. Där var det Verkligen bra på alla sätt och vis! Men det upphörde... 
Sen blefv Bleppis homotrucker och har kört allt från importbilar från US and A (som Borat skulle sagt) från Scatiahamnen i Götebög. Det enda roliga med det var att få köra dom fina värstingarna den lilla biten från där dom stod uppställda till trailern. Ställde mig ofta lite längre bort med flit bara för att få känna på att få köra en värsting "några" meter extra. Rähähä! Sen var kunderna ofta jobbiga och tyckte jag skulle köra med ett fullstort ekipage in i ett trångt villaomtåde och leverera. Slutade med att dom fick ta emot sin biljävel på närmaste större och lämpade område. Sen fick man ju även lik som man fick vinscha upp på trailerjäveln.
Skulle aldrig cunna gå tillbaka till en DV där man är styrd av en stämpelklocka på sekunden. Nu rapporterar jag själv mina tider, vilka dock alltid blir längre än på riktigt av någon konstig anledning... *ahum* Kommer ihåg att jag postat en bild på en grön ol'school stämpelklocka här som visade hur mitt första möte med arbetslivet såg ut...
Nu måste man umgås med frammisar på 18-23 år som inte ens kan hälsa eller sköta sitt jopp utan att "Pappa Bleppe" måste hjälpa till...
Mortis: Fan vad det lät! Rähähä! Dock är jag lite på angående månlandningen -69... 
* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * * Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>