Hade tyfvärr inte mer än så just då.
Mongomedicin?
- Ja dom idioterna har man ju haft att göra med och jag instämmer fullt med recensionerna. Som när jag förra söndagen blef uppringd utaf den lokala hälsocentralen för att jag ville beställa snurrepiller så sa sköterskan "Aaah jag jobbar egentligen inte häär..." varpå jag snabbt "Heh:ade" till (lite lätt tillgjort skratt) och frågade då om hon brutit sig in där för att det är roligt? Självklart fattade hon ingenting utan svarade dumt "Vaa?", varpå jag sa "Vad jobbar du egentligen med då?" (redan här visste jag att detta var onödigt sagt utaf mig och borde styrt in samtalet rätt direkt) och får då till svar ett "Eeeh, vaaa, va menar du?"
Här fattar jag intelligensnivån och drar en djup suck lite demonstrativt i luren och säger "Nää, glöm det. Det var inget!", och får sedan förklarat att hon bara är inlånad där ifrån tattar-hälsocentralen i samma byggnad, vilket var vad hon menade med att "hon inte jobbade där" fick man förklarat för sig sen, samt att på jouren på helger kan man inte göra några beställningar. Men att då inte ens kunna skrifva en lapp/skicka ett meddelande till den som förskrifver snurrepiller vanligtvis kunde hon göra, det jäfvla sliddjuret!
Nädå. Utan jag fick smyga undan i en mörkt hörn dagen efter på SSS (där strikt telefonförbud gäller) för att ringa dom igen med risk för vaniljiga repressalier. Älskar att petala 140K i skatt om året...
* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * * Tid kvar tills fredagsmüs >>