Sv: Dagens Ord: Bussballe

Beskrivning: När man ger busschaffören en rejäl avsugning i hopp om att få åka gratis.

Thumbs up Thumbs down

Guu' så sött!

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Ååh, vilken lyx att kunna betala i natura! Aivan/shout

Själv har jag bara stött på runkbussar, då chaffisarna tycks vara själviska totalonanister i den här stan. Tänk dig att du har varit på supfest och väntar på den sista bussen hem, när den plötsligt bara kör förbi, varpå du får promenera halvmilen hem eller betala 250 spänn för en taxi... Aivan/mad

Skaparen av Mortiscism.

Usch ja. Eller betala en taxi för att köra ifatt bussen och olla chauffören? Aivan/smile

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Aivan/shout ! ...Det vore något! Aivan/biggrin

Skaparen av Mortiscism.

Och som en skänk från ovan... Here I'am!

Tjillepitten

Brukar detta fungera?

Och förresten, en gång när jag skulle hem från Wasa så däckade en överförfriskad individ på sista bussen. Denne person väckte jag vid ändhållplatsen när jag skulle av, personen var förvirrad och visste inte riktigt var den skulle ta vägen. Chaffisen frågade om jag kände slanet. "Nej" svarade jag, varpå chaffisen sa att individen skulle få åka vidare in mot stan till bussterminalen.

Vad brukar hända med dessa individer? Blir dessa automatiskt chaffisens "lekkamrat" för natten? Aivan/smile

Skaparen av Mortiscism.

Så trevligt! Ja det lär ha blivit en lång natt för den onyktre... Jag kallar det "pittstop" med samkväm, en slags betalning i natura jag tar istället för kottar och kapsyler.

Tjillepitten

flaffa!

Skaparen av Mortiscism.