Sv: Dagens Ord: Pissa Nut

Beskrivning: En restaurangkedja som serverar unika och goda pizzor till ett billigt pris, restaurangen sägs kunna konkurrera ut "Pizza Hut" inom ett par år. Hemligheten bakom pizzornas salta, sura smak är några hemliga recept, som enligt sägnen skall gå att lista ut endast genom att dechiffrera restaurangkedjans namn.

Thumbs up Thumbs down

Någon som har käkat på Pissa Nut och som kan beskriva den kulinariska upplevelsen?

Skaparen av Mortiscism.

Jo, minsann, nog har man ätit där både en och tusentals gånger. Jag kan säga såhär: ett par månader efter att man öppnade Pissa Nut i Bagarmossen, blev närliggande Sultans kebabhak tvungna att stänga. Även Berras korvkiosk på hörnet bommade igen. De klarade helt enkelt inte konkurrensen. Ägarna till Pissa Nut-restaurangen kunde totalt lägga om sin livsstil. Efter ett tag satt de och runkade på toastolar av guld och torkade av satsen med 1000-lappar, och spolade ned dem i champagne.

Nu till maten: Som flensexpert kan jag säga att flenset smakade lite bränt, vilket kan bero på att flensbäraren varit en pensionär med torr kuk men som trots detta runkat intensivt och hårt under en längre tid. FlensFriktions-koefficienten µ var stor, som vi säger i branschen. Men en lekman skulle inte kunna avgöra att så är fallet, och skulle därför sammanfatta den här osten med ett ord: DELICIOUS. Vad gäller smaken på såsen så blev jag inte besviken. Man kunde leverera en sås vars pikanta doft fick det att börja pirra i vb:n. Strax därefter följde en bajsutlösning, men det säger väl sig själv. Istället för cola serverade man något med en gul färg och skarp doft. De hämtade drickat ifrån herrarnas, vilket tyder på en hög standard och en ekologisk medvetenhet. Man vill vara "lokala". (Det fanns även "DassVatten" importerat hela vägen från Tyskland, men det smakade jag aldrig, vilket behagade Greta.)

* Herre på täppan i Bagarmossen C (i råtthålan under Konsum)
* Runk-master * Disputerad flensinsamlare, numera docent

Thumbs up Thumbs down

Oj, det var minsann en tydlig redogörelse! Då tänker jag göra ett besök snarast. Aivan/smile

Skaparen av Mortiscism.

Du kan till exempel fixa ditt nyårskäk där. Det tänker i alla fall jag göra Aivan/cool

* Herre på täppan i Bagarmossen C (i råtthålan under Konsum)
* Runk-master * Disputerad flensinsamlare, numera docent

Thumbs up Thumbs down

Besökte Pissa Nut i Porjus för några veckor sedan när jag skulle på internationellt vb-konvent i nämnda metropol och passerade då detta ställe längs med E45:an på vägen dit. Var på det P.N. som ligger vid Laponia Porten för att förtydliga för ev. idioter eftersom Porjus faktiskt har två utav dessa mumsiga inrättningar p.g.a. ett stort kundunderlag och att det andra Inte ligger längs med denna europaväg. Det andra stället heter "Pissa Nut Norr" och ligger på Flygstråket, downtown Porjus liksom, men anses utav lokalbefolkningen att vara lite mera vaniljheterohipsterbögigt och bör undvikas om man inte vill riskera att få AIDS i vröven och bli med el-bil och bostadsrätt i centrala Porjus.

Hursom... Beställde en tvåmanna "Urolagnia Deluxe" med glutenfri fyrdubbel surdegsbotten och 120kr extra skinnigt morgonurin. Denna innehåller f.ö. bearnaisesås, rövlök, feferoni, terapigurka, tomater, en skopa E-nummer 220, två skopor E-nummer 102, gyros, bitsocker, kronärtskocka, fjorton lager 48 månaders Flensost™ och några klickar härsken gräddfil. Och till denna kulinariska anrättning rekommenderas  en kanna blöjljummen NGD i "glas"kanna att skölja ner anrättnigen med!

Detta kalas gick på:

=====================================
Urolagnia Deluxe 219kr x tvåmanna:......438kr.
Dubbel botten + 60kr x 4:........................240kr.
Extra skinnigt morgonurin för 120kr:.....120kr.
En kanna NGD a' 3076ml:........................840kr.
Kebabteknikerdricks:..................................1kr.
=====================================
Totalt:......................................................1638kr.

Tyckte detta var ett helt rimligt pris till vad jag fick, men nu är jag inte så bra på det där med eknomonmi och att ränkna. Aivan/hmm

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Ojsan, att äga ett Pissa Nut måste vara ganska inkomstgivande.
Har dessutom hört att populariteten kommer att stiga såpass mycket att man snart får beställa bord där ett halvår i förväg. Aivan/shout

Skaparen av Mortiscism.