Sv: Dagens Ord: Dansbands zäta
Beskrivning: Den obligatoriska sista bokstaven i ett dansbandsnamn måste vara ett zäta. Alltså en bokstav i kombination med ett namn, typ en bokstavskombination.
Välkomna till Fittkramp's forum! Stället för skitsnack med svordomar.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Fittkramp's forum » Dagens Ord » Dagens Ord: Dansbands zäta
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Beskrivning: Den obligatoriska sista bokstaven i ett dansbandsnamn måste vara ett zäta. Alltså en bokstav i kombination med ett namn, typ en bokstavskombination.
Minns den gamla goda tiden när Bleppez var lika populära som Beatles med hitlåtar som
I afton är det bajs, Sälj inga vuxenblöjor och den gamla klassikern En bajsbög om kvällen
Ja det var tajder det, Ostis.
Det sägs att varje dansband som slutar på bokstaven "Z" är ett säkert tecken att samtliga bandmedlemmar gillar att slappna av på bastuklubbar, med lekar såsom "vad finns i gloryhålet" och "gömma penis i kroppshål" efter ett avslutat framträdande.
Rotade lite i den gula plastbacken och se vad jag hittade:

Nämen det var värst, en riktig raritet. Finns den utvikbara VBn som följde med i fodralet fortfarande?
Jadå. Och den luktar både ostfondue och hawaiikassler kan jag meddela. 
Denna platta lär införskaffas någon dag.
Vi kan göra en bytesaffär. Har du något sköj liggandes i spermobilverkstaden?
Ojoj! Gamla Bleppez! Det får mig att minnas mina första minnesluckor jag inte minns, folköl å snurrepiller utanför folkets park någonstans kring trakten av södra eller mellersta Sverige!
Lät som härliga tajder det, Sillis.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fittkramp's forum » Dagens Ord » Dagens Ord: Dansbands zäta