Sv: Här postar vi allt möjligt

Du kan skratta dig lycklig Bleppis, hade gärna bytt upplevelser med dig idag!

Idag blev det nämligen en CP-färd till akuten för min del! Men jag fick inte åka med allabalansen, nej nej, det var jag ju aaalldeles för frisk för enligt sköterskan som ringde tillbaks efter att jag snackat med 112. Trots att jag låg och kallsvettades på golvet i smärtor, knappt medvetandes.

"Du har inte hört av dig till 1177 och har dessutom tagit en paracetamol för lite! Ta en till och hör av dig om en timme när den har börjat verka och om det blir värre! Jag bedömer att du inte är i behov av ambulans!"
HORA!

Sjuktransport fitt det bli a la Östbögatrafiken. ...Ett stort misstag.
Efter att ha krälat sig ombord och betalat så säger rattrunkaren att vi ska hämta flera. Det blev därför en "liten avstickare" till Åby för att hämta och skjutsa två torra gamla sliddjur till Åbykyrkan först.
Efter en timme så hamnade jag i alla fall på akuten där jag spenderade resten av dagen. Hade räknat med att bli inlagd efter att ha fått min diagnos, men nej, fitt i mig lite smärtstillande och blev tillsagd att åka hem. Tydligen så kan samma problem uppstå igen när som helst dessutom, så det blir ju en fin (r)överraskning att se fram emot!

Skaparen av Mortiscism.
–––På resande bögfot 24:e - 28:e september.–––

20,927

Default/ai Åhfybögulen! Det där lät läskigt. Hur är det nu då?

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Sådär, har fortfarande lite ont. Tänkte däcka på mina EUR-pallar så får vi se om det är bättre imorgon eller om det blir en skojig repa till akuten igen.

Skaparen av Mortiscism.

20,929

Lycka till. Tar en stödsup digitalt å herrns vägnar. *ka-klunk*

Åh, tack! *Klunk, klunk!*

Lite mör idag, men kuken står! Och man har åsynen av alla käcka manliga skötare och twinkiga AT-läkare friskt i minnet.

Skaparen av Mortiscism.

20,931

Mmmmhm! Var det typ så här? https://www.heavy-r.com/video/130943/Co … ents_knob/

Mmmh! Jaah! Aivan/biggrin
Fick ju en såndäringa "larmknapp" som jag borde ha använt.

*Larmar.*
"Var det något, Herr Mus?"
"En liten avsugning på det här vore fint."
Aivan/smile

Skaparen av Mortiscism.

20,933

Nämen... Vilken service! Iiiihiiih!

Frammis-sköterska: "Av mig?!"
"Näeeej... (Usch.) Av han!"
*Pekar på en twinkig AT-läkare.*

Skaparen av Mortiscism.

20,935

...som står och dansar homoerotiskt iförd bara sin vita halvlånga rock till denna låt: https://youtu.be/T70xQpNpiQc?si=0G45rzjrCHgsmyTb

Jaaah! Aivan/smile

Skaparen av Mortiscism.

20,937

Default/bp

Skål håmo!

20,938

Får man fråga vad håmosarna Mortis och Bussis föredrar för öl och nubbe till julabordet? Aivan/smile

Själv föredrar jag Nils Oscar Kalasjulöl och Aalborg Jubileums Akvavit.

I ölväg finns det mycket gott att välja på, jag dricker det mesta. Nils Oscar Kalasjulöl, Mariestads Julebrygd och diverse långhylsor mellanmörk lager är vanligt förekommande.

I spritväg föredrar jag en hemmagjord sort, ett recept som har gått i arv inom släkten. Dock inte så komplicerat, den är baserad på vodka eller akvavit som har fått götta till sig med svarta vinbär som "kommer" från en släktings vinbärsbuskar. Osäker på om den innehåller fler ingredienser(?). Den har inget officiellt namn, vi kallar den bara för "Svartvinbärssnaps".

Skaparen av Mortiscism.

Mortimer Mus skrev:

Du kan skratta dig lycklig Bleppis, hade gärna bytt upplevelser med dig idag!

Idag blev det nämligen en CP-färd till akuten för min del! Men jag fick inte åka med allabalansen, nej nej, det var jag ju aaalldeles för frisk för enligt sköterskan som ringde tillbaks efter att jag snackat med 112. Trots att jag låg och kallsvettades på golvet i smärtor, knappt medvetandes.

"Du har inte hört av dig till 1177 och har dessutom tagit en paracetamol för lite! Ta en till och hör av dig om en timme när den har börjat verka och om det blir värre! Jag bedömer att du inte är i behov av ambulans!"
HORA!

Sjuktransport fitt det bli a la Östbögatrafiken. ...Ett stort misstag.
Efter att ha krälat sig ombord och betalat så säger rattrunkaren att vi ska hämta flera. Det blev därför en "liten avstickare" till Åby för att hämta och skjutsa två torra gamla sliddjur till Åbykyrkan först.
Efter en timme så hamnade jag i alla fall på akuten där jag spenderade resten av dagen. Hade räknat med att bli inlagd efter att ha fått min diagnos, men nej, fitt i mig lite smärtstillande och blev tillsagd att åka hem. Tydligen så kan samma problem uppstå igen när som helst dessutom, så det blir ju en fin (r)överraskning att se fram emot!

Då var vi väldigt nära varandra Mortis, mycket nära. Fast jag befann mig på samma platz men om man åker förbi akuten så hamnar man på... Jaah du vet nog. Yes och där har jag befunnit mig sädan i lördags/söndags. Något diffust fucktiskt. Nu var jag iofs inte där frivilligt men men... Men på tal om Östbögatrafiken som jag joppat åt så är det som f.d rattrunkare rent HAIWAN! att man blandar kukresor med fjärttjänsten. Fitt jag gissa på dessa två gamla nuckor så åkte ni säkert upp innan Åby centrum till vänster på typ "Spo(r)t(t)vägen och möjligen bort till Åbys egna ghetto dvs Ättetorp för att hämta. Bara baserat på mina FT-minnen. Kan dra en anekdot från tidigt 2000-tal. En herre med akuka bröstsmärtor skulle hämtas från "AGDOR" och den lilla byn nedanför de militära ToF-masterna där och forslas till akuken. Detta sker under en perviod då man skulle spara pängah i Cummunen och skicka FT istället för plingplongtaxin i varje läge. Jag hämtar den svårt medtagne herren som knappt kan andas och rattar mot akuken i 327 km/h då jag inte vill ha ett liv på mitt redan dåliga samvete. Då plingar det till i den digitala filofaxen i Vulvon. "Tillägg" kallas det på en pågående styrning, något jevfla hjon skall från But(t)ängen till Fitt-Bingon mittemot Domino... SHARMOTA! tänker jag och telefånerar dåvarande RBC (Region Bög Central) och påtalar läget och att jag behöver rattrunka direkt till akuken utan omsvep. Där fitt jag inget gehör men sket i But(t)ängskunden varpå detta naturligtvis raporr-terades in till åkeriet. Nu slapp jag få fittsekret för det hela men jaah, samåkning är riktigt fittigt. Spermciellt när det "kommer" till volk som är risiga antingen till eller från vårdinrättning.

Tjillepitten

Jisses, ja den avdelningen har jag också bott på en gång i några veckor.
(Om du inte menar bårhuset som också ligger på den sträckan rähähäh.)

Yepp, den ena haggan hämtades i Ättetorp! Medvetandet var inte på topp då, så minns inte var den andra plockades upp. Trodde först att dessa slan också skulle till akuten, men njet, båda släpptes av vid Ättetorpskyrkan. "Kan du köra fram en bit till?" Kommer jag ihåg att någon av dom frågade irriterat.

Bra handlat där, Bussis.
Ja, man tror fan knappt att det är sant. Speciellt när man har ringt akuten (vilket man gör när det är akut) och en sköterska ber en på telefon att ta en till paracetamol och höra av sig igen om en timme. Vad fan vet hon? Tänk om man inte lever om en timme? Hur många liv har den sköterskan förolyckat vs. räddat i sin karriär?

Skaparen av Mortiscism.

Jaah den efter bårhuset ti-hi! Lite ont om bear-skötare bara till mitt förtret. Hade på känn att det var de kunder jag själv CP-truckat runkt på när du be"skrev" det hela. Men yes vården är under all kritik och som du beskriver så är det en kampf för att få hjälp när man mår riktigt fitt-padel. Tipzet om att ta mer smärtstillande och avvakta var däremot något helt nytt och något man inte brunkar recummendera i det läget kanske? Men för all del så blir det ju pilligare att volk får stryka med istället för att belasta vården som "går på knäna" pga oss arier som jämt och ständigt skall söka vård för banala saker...

Kan ta en annan anekdot från FT-tiden men då rattade jag en VW Spermavelle och "kommer" till akuten mitt i natten för att hämta någon med svåruttalat namn plus EN medresenär/ledsagare, yes man får ha med sig EN sädan om så behövs. Utanför nämnda inrättning väntar hela familjen Hottentott varpå jag förklarar läget. EN person får åka med och NEIN jag har ingen barnstol för nykläckta brunbarn heller så jag får inte köra något huckle med någon knodd i famnen. Ett jevfla liv var det naturligtvis med de vanliga fraserna som: DOO RASIST! osv. SUCK! Så jag plockar upp Nokian och telefånerar växeln som får höra spektaklet i bakgrunken. Då fittas beslutet att antingen så åker den sjuke och EN pervson med eller så åker ingen med. Det hela slutade med att två hucklen fitt åka med och resten av flocken fitt stå kvar där och se ut som fågelholkar. Bara för att reta mig ännu mer så hade dessa FRI resa, minns ej den exakta termen men det handlar då om bögutbildade raketforskare som inte fått upphållstillstånd så Migrationsvärket står för fiolerna. Å andra sidan så hade Stasi fått pynta även om dessa nybyggare haft pervsonnummer.

Tjillepitten

20,943

Stor respekt till dig Bussis att du inte sitter på Fenix-enheten på Kumla nu...

Skulle inte bli förvånad om vi hamnar på samma avdelning någon dag Bussis. Eller samma anstalt om man får ett totalt psykbryt någon dag, likt Michael Douglas i "Falling Down".

Inte ens min farmor, som arbetade, betalade skatt hela livet och aldrig klagade, fick den vård som hon behövde i rätt tid, trots att hon befann sig på rätt plats (sjukhuset). Hon lämnades istället kvar ensam utanför akutentrén enligt en läkares order och skickades hem, trots att hon var sjuk. Men hon är inte längre vårdens problem, för hon dog såklart för några år sedan.

Jag får påminna mig själv om att köpa en flaska blekmedel och ha hemma nästa gång som jag behöver akut hjälp, är helt ensam och håller på att däcka av smärta. Då kan jag ju säga till sköterskan på telefon att jag sveper flaskan om hon inte skickar en ambulans. Det är nog den enda taktiken som hade fungerat, sorgligt men sant.

Skaparen av Mortiscism.

Nein en dag hamnar vi håmon nog där fucktiskt och just pga padel-samhället vi tvingas leva i. Skulle kunna ge bättre tipz på hur man hamnar på sjukan utan blekmedlet. Då förra helgen skapade Bussis ett mindre pådrag i sitt rus vilket föranledde visiten på det där stället du vet. Bra mat tre gånger om dagen och även tre mellanmål, piller man blir flummig på tillhandahålles. Den spartanska inredningen gjorde mig inget då jag låg där i sängen med hallisar och annat sköj. Bl.a var där en tavla på väggen föreställandes något skärgårdsmotiv, efter att studerat tavlan en stund så bögade tavlan vandra omkring på väggen. En av öarna på tavlan förvandlades till en säl (ej CP-klappandes) varpå jag "somnade". Nästa gång jag vaknade var det av någon dröm men också utav ljudet från ventilationen, det susande ljudet förvandlades till tonerna av glassbilen. Lite senare samma dag satt jag och drack kaffrer och mumsade på någon te-kuka när jag i bögonvrån ser en gestalt sittandes brevid mig. Nu var det inte en käft brevid mig men så fort jag tittade rakt fram uppenbarade sig det där helvetet. Typ en bögspök-neger eller så. Den kvällen/natten vart också speciell då jag tyckte att skuggorna i rummet blev mörkare och mörkare. Jag hade förväntat mig en fittig och vidrig sån sömnparalys men det slapp jag denna gång också. Har bara hört att dessa ska vara ghey som fääeen.

Tjillepitten

Jisses, det måste ha varit ett kreativt drag som du "kom" på!
Ja, en medicin som gav synvillan att somliga grejer rörde på sig fick jag också ett par gånger. En pervson som jag blev tillfälligt cumpis med på avdelningen blev avis för att denne inte fick någon mysko medicin att trippa på!

B-b-bö-bögspöken?!

Skaparen av Mortiscism.

Jovars det var ett aprupt uppvaknande här i kvarten när halva ToF-kåren, amböglans, DB-brandmän och något hjon från Tre Lingon tagit sig in. Väl på inrättningen dök en pervson från "Skåne" upp för att hålla en intervju med den hårt påstrukne Bussis varpå jag påtalar att pervsonen då fan inte "kommer" från Skåne lika lite som jag "kommer" från Hong Kong osv. Jag var väl lite motsträvig så då dök en annan pervson upp för att lugna ner det hela och då "gick" det bättre. De två "kommande" dygnen var jag nästan i koma pga fylla och de tabletter jag fått. Minnesluckor deluxe men det gör inget. Resten av tiden förflöt i en dimma så att säda. Men yes jag tror det var bögspöken där!

Tjillepitten

Jävlar, DET lät kreativt! Default/ai

Skaparen av Mortiscism.

Jaah, om man skriver vissa saker på anti-sociala medier och förstärker sina påståeenden med ett kortare klipp så tar det inte lång stund innan dom dära "kommer" ti-hi! Jisses sicket spektakel, men effektivt var det på jag lova. Nu var inte målsättningen att det skulle bli just på det viset men ett herrans liv var det. Då efter några dagar och jag "kommit" på fötter igen så ägnade jag mig åt jävelskap som att försöka rymma. Pilla loss saker som var fastskruvade och annat bös. Bl.a så tänkte jag att peta in skruvar i ett eluttag som jag hade hittat som var lite undangömt. Jag försökte smuggla med mig två teskedar i metall för att dyrka upp ett fönster och annat kul också. Nu såg dom att det fattades bestick som av en slump Bussis hade råkat få med sig.

Tjillepitten

Åh herre-... Så om man vill testa vad yttrandefriheten går för på exempelvis fisbok i godan ro så blir det plötsligt bråttom?

Skaparen av Mortiscism.