Tråd: Dagens Ord: Partypooper

Beskrivning: En partypooper är en person som alltid väntar med att bajsa tills man är på fest och känner ett visst behov av att bajsa så andra kan känna lukten. Speciellt när man är borta hos andra.

Thumbs up Thumbs down

Sv: Dagens Ord: Partypooper

Det är ju allt bra trefvligt må jag säga. Bajsa ute på lokal, högt och ljudligt när alla står utanför och rycker i dörren är också en höjdare.

Men det bästa är att bajsa på arbetstid.

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
                  Tid kvar tills fredagsmüs >>

...helst på en kollega...

Jag ligger för det mesta fastspänd i min isoleringscell på Beckomberga men syster Märta kommer ibland in och lättar på spännremmarna och låter mig bajsa lite skönt. Iblant ger hon mig en välbehövlig "tillrättavisning"

*ynf* *squirt* *isch* /Fittkrampsmästaren har talat

Thumbs up Thumbs down

Ostis, är man på beckomberga kallas det att vara "osnygg" och då ska syster Märta och hennes vänner lägga dig och ev andra osnygga i det sk 'långbadet'

”Svårsköttheten” hos patienterna kunde bestå i att de var
”osnygga”, det vill säga inte hade ordning på sin avföring,
att de var störande, eller att de var ”sexuellt tygellösa”,
de onanerade öppet eller antastade sina medpatienter. Vem
som var ”idiot” definierades enligt den tidens vetenskap.

Långbad en vanlig behandlingsmetod

Medelklassens patienter betalade för mat och kläder, men inte för vård och logi. För de fattiga patienterna krävde mentalsjukhuset betalning från respektive hemförsamling. Inom sjukhuset var det även sjukdomstillstånd och könstillhörighet som avgjorde placeringen.

Sjuksalarna hade högt i tak för att tunna ut den luftburna smitta som de intagna troddes sprida. Vila i sängläge var en behandlingsmetod, som ansågs ha en lugnande inverkan på patienterna. Det skulle ge kroppen möjligheter till återhämtning och självläkning, dessutom blev det lättare att hålla dem under kontroll.

Vattenbehandling är en av världens äldsta behandlingsmetoder. Långbad, det vill säga, att ligga i cirka 30 grader varmt vatten under många timmar, ibland hela dagen, var en mycket vanlig behandlingsmetod. Den ansågs ha en lugnande inverkan vid stark oro. De mest störande patienterna, som vägrade långbadet, placerades i celler. Det skulle ge vila och ro åt patienten.

Det var en person med en intelligenskvot under 35,
motsvarande en vuxens intelligensålder på under sju år.

Thumbs up Thumbs down

Det var bättre förr. Ju förr desto bättre...

Jag är övertygad om att Mona Lisa nyss partybajsat - se bara på hur lugnt och nöjt hon ler i smyg:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5f/MonaLisa_sfumato.jpeg

Thumbs up Thumbs down

Da Vinchis mindre kända alster Mona-Bleppe.
http://img808.imageshack.us/img808/5413/bleppe.jpg

Thumbs up Thumbs down

*flaffa flaffa flaffa*

med lite Kaltenberg och kiss blir kvällen fin, kanske hittar andra okända konstvärk frammåt natten..

Thumbs up Thumbs down

Käre Ostis... Du kanske hittar verket "Slak ölsnopp i soluppgång"? Finns en kopia upphängd på Tate's, men ingen vet vart originalet finns.

Bästa fru Bleppe.  Jga sprany up på vinden och hittade ett konstverk signerat pitakso pikatso, picasto eller nått sånt såg inte så noga. I alla fa tror jag den hette just slak ölpenis i soluppgång. Kan det vara detta konstverk?
http://img825.imageshack.us/img825/5179/slak.jpg

Thumbs up Thumbs down

Hurraaaa! Precis vad jag menade! Förmodligen inte värd många kronor, då det verkade vara någon Picasto eller annan dadeltrampare som målat den.

Ostfralla skrev:

Bästa fru Bleppe.  Jga sprany up på vinden och hittade ett konstverk signerat pitakso pikatso, picasto eller nått sånt såg inte så noga. I alla fa tror jag den hette just slak ölpenis i soluppgång. Kan det vara detta konstverk?
http://img825.imageshack.us/img825/5179/slak.jpg

Magnifikt! Jag byter en hel låda med 70-talsporr mot den tavlan!

Thumbs up Thumbs down

15 Senaste redigerad av Ostfralla (2011-05-28 09:51:45)

Om det är gamla fina nummer av Piff, Paff, Raff och Puff, gärna ordentligt nerkladdade med intorkad 70-talssperma så byter jag gärna. Men du har väl inte hittat en gömma fridlyst skogsporr?

Thumbs up Thumbs down

Det är äkta solblekt skogsporr som nedkladdats av högstadiepojkar på Beckomaskolans högstadium alldeles intill platsen där jag fann dem. Förutom att solen blekt bort rödfärgen är sidorna vågiga av blandade sorters fukt.

Thumbs up Thumbs down

Åh herre gud! Dessa alster är ju ovärdeliga. Tänk att dessa pojkar som spermat ner trycksakerna numera är höga tjänstermän i regeringen och finansdepartementet.  Själv fick jag tag på ett nummer av Spader madame 1981 som fjunig tonåring. Efter att rikligt ha spermat ner tidningen efter jag bläddrat med fummliga fingrar så planterade jag den i en fin håla vid ett stenröse. Undrar hur den har blomstrat upp nu?

http://www.fittkramp.se/svordom/sv/visa … .1597.html

Thumbs up Thumbs down

Väntar med spänd förväntan på att Skogsporr ska dyka upp i Antikrundan. Där skulle vi kunna vara experterna.