Sv: Dagens Ord: Kommunakrishna

Beskrivning: En slags sekt inuti en arbetsplats inom kommuner. Bara ett fåtal på arbetsplatsen är med i sekten. Den går ut på att sitta vid fikabordet på mornarna och äta skinksmörgås och ostfralla och dricka kaffe och prata om helt meningslösa saker såsom vädret, sina barn eller partner eller grannar och hålla med om politiska saker som inte ens är nya eller unika. Dem som inte platsar blir utstötta och nerklankade på.

Thumbs up Thumbs down

Har ni haft några Kommunakrishnas på era dagliga verksamheter?
Själv har jag stött på några när jag har varit vid somliga vuxensär-särutbildningar där det enbart har funnits två typer av personer.
Gissa vilka. Aivan/smile

"Hmm. Jag sätter mig vid det här bordet."
*BLA, BLA, BLA, JOBBET, ARBETSTIMMAR, BARN, SAMBO, PRIVATEKONOMI, SPELA PADEL!*
"Helvete."

Lite senare:
"Hmm. Jag sätter mig vid det andra bordet den här gången."
*ALLA VRÅLAR PÅ NÅGOT EXOTISKT SPRÅK, DET LÅTER SOM ATT ALLA ANTINGEN ÄR SVINGLADA OCH HAR VUNNIT EN MILJARD PÅ LOTTO ELLER ÄR SKITFÖRBANNADE OCH VILL STARTA JIHAD!*
"Helvete."

Skaparen av Mortiscism.
–––På resande bögfot 24:e - 28:e september.–––

Ett av mina första gig var fucktiskt på ett sjukhem (nej inte som intagen) utan jag joppade som vårdbiträde. På denna platz joppade bara framstjärtar och så Bussis. Fikarasterna och lunchrasten... jaaah eller snarare NEIN! Di dära kärringarna satt och kacklade så mycket skit om varandra, det var gaggande om relationer, arbetsskador och sånt framstjärtigt så Bussis brunkade ta med sitt java eller lunch och sätta sig på personal-ballen i stället. På denna tid fick man röka inom cp-vården så det passade mig alldeles utmärkt tills kärringarna som rökte letade sig ut till ballen. Då gick jag in igen.

Fake-taxi, det fanns/finns än sådan chaffisar som inte respekterar sina cumraters egentid när man står och väntar på någon styrning utan kliver hjärna ut och pratar om politik, vad dom skall göra på ledigheten, sina fritidsintressen så som att gå i kyrkan (yes true story). Sistnämnda finns det två av ännu. Jag behöver nog inte tillägga att båda är nykterister ävfen. I början så försökte jag undvika dessa genom att låtsas prata i telefon och pekade mot luren när något mongo uppenbarade sig. Tror du det hjälpte? Nein, dom stod kvar. Om du låtsades sitta och sova i åkdonet knackade dom på rutan. En typ av bilburna Jehovas kan man säga. Bästa sättet att slippa dessa var att åka från taxistolpen när dom uppenbarade sig. Denna metod använder jag mig af än idag även om arbetsmetoderna är annorlunda. Man "kommer" till sitt rullande fängelse, tar cp-bussen och håller sig borta från allt och alla. Körningarna "kommer" ut via datamackapären så jag kan "stå" på Himpa eller nere i hamnen och glo på hamnarbetarna och glada sjömän istället för att frottera mig med mina arbetscumrater. Idag har vi dessutom mer Jihadister och som du nämner Mortis, man vet aldrig om dessa är glada eller tänker hugga huvudet av någon.

Men den absolut första Krishnan jag kan "komma" på är i grundsärskolan, i 9 jävla år hade jag en klasscumrat som var lite ehh hur ska jag säda? Efter på ett störigt sätt. Han blevf mobbad om än light men han var så att när man försökte involvera honom i vårat cp-gäng så spårade han alltid ur och framför allt golade han ner oss när vi pallat, smygrökt, snattat etc. Att ha han med i sitt lag på handikapp-gympan i skolan var lika förödande det. Nu var inte Bussis mer än homosex-atlet och ingen riktig atlet men man känner av på något konstigt sätt hur ett (sam)lagspel funkar, du vet man passar bollar osv. Det gjorde inte denne herre och skulle man passa honom så fucka han alltid upp ett eventuellt mål i säg basket eller innebandy, VARJE JÄVLA GÅNG! Fan jag blir förbannad bara av tanken på honom. Han hade även en förmåga att liksom cp-flåsa och hmmm:a när han väl fick en passning.

"Petter Hilda-meal" en pervson man inte glömmer i första taget. Vad han gör idag vet jag inte men förutsätter att någon begravt honom, levande! Samt att han utgör fyllnadsmassa i något vägbygge.

Tjillepitten

Huga! Det låter som att det är tur att du kunde köra iväg från dessa slan när du var ute i fält med fake-taxin. Ack, tänk på alla pervs ute i landet som jobbar på kontor och som inte kan inte fly.
Än så länge så har jag inte någon vidare erfarenhet av arbetsliv och kommunakrishnas, men tro fan att man kommer möta sin andel också.

Sedan så har jag en familjemed"lem" som delar arbeitsplatz med något mongo som tror stenhårt på diverse konspirationsteorier. En sådan där "jag har rätt, alla andra har fel"-typ som antagligen har hängt liiite för många timmar på diverse trådar på 4-chan. Han tror på "Q", att Trump är den ENDA som kan "rädda" hela USA från förfall, att månlandningen var fejk, chemtrails, att Covid-19 inte finns på riktigt, att alla vaccin är förödande för mänskligheten, o.s.v, o.s.v... Som tur är så har deras chef sagt åt denne att hålla käften om sina teorier på jobbet åtminstone.
Jag kollade upp honom på fisbok av ren nyfikenhet, där fanns fullt med allt möjligt långsökt skit. Sedan kollade jag in mongots fru, tro fan att hon postade exakt samma skitgrejer! Aivan/lol

Skaparen av Mortiscism.

Uj uj uj Bussis. Det lät för jävligt det där på sjukhemmet. Fantiserar om att alla av dem som var feta var iklädda stora färgglada, mönstrade tält-liknande kläder och kanske bågar i någon skarp färg, typ rött, om dom hade glasögon. Resten hade typ Annika Östberg/Hinseberg-frisyrer och körde gamla skruttiga silvriga Renault Clitto?

På min första DV var det många gamla gubbar som var halv-alkade, allmänt härdade och vindpinade från vischan som "jobbade". Där var det aldrig något speciellt skitsnack. Mycket snack om jakt var det, samt om hur det "gick" för det lokala ishockeylaget. Alla hade sin egna kaffekoppar som aldrig diskades också. "Dä smakar jö så möe bättre då jö!"

På nästa DV så var det annorlunda... Där var det en salig blandning av kön, ålder och härkomst. Så när det var rast eller lunch (hade två raster på f.m. a' 12 minuter och sen lunch 18 minuter) så där fanns det bl.a. en liten thaia på +50 som ALLTID skulle särskåda (nästan iaf.) vad alla 10-12 personer åt och sädan cummentera det på ett nervärderande sätt på sin extremt knaggliga svenska där man fattade typ knappt hälften av vad hon sa. En dag var det dock en reslig svensk herre som skällde ut henne efter noter då hon började, men då tog ju batik-tanterna i rummet, som även dom inte tyckte om hennes sätt, hennes parti och tyckte han var för hård och dum. Dock lugnade hon ner sig efter detta. Fanns bara ett fikarum, men Bleppis som inte rökte brunkade ändå joina Balkan-folket i rökrummet istället där han ofta bjöds på mystiska cigg. Var bra stämning där inne och skrattades vilt.

Efter detta så var jag på den DV:ns lagervärksamhet som CP-truckförare men världens bästa cp-homogäng om c:a 10 personer. Där var det Verkligen bra på alla sätt och vis! Men det upphörde... Aivan/sad

Sen blefv Bleppis homotrucker och har kört allt från importbilar från US and A (som Borat skulle sagt) från Scatiahamnen i Götebög. Det enda roliga med det var att få köra dom fina värstingarna den lilla biten från där dom stod uppställda till trailern. Ställde mig ofta lite längre bort med flit bara för att få känna på att få köra en värsting "några" meter extra. Rähähä! Sen var kunderna ofta jobbiga och tyckte jag skulle köra med ett fullstort ekipage in i ett trångt villaomtåde och leverera. Slutade med att dom fick ta emot sin biljävel på närmaste större och lämpade område. Sen fick man ju även lik som man fick vinscha upp på trailerjäveln.

Skulle aldrig cunna gå tillbaka till en DV där man är styrd av en stämpelklocka på sekunden. Nu rapporterar jag själv mina tider, vilka dock alltid blir längre än på riktigt av någon konstig anledning... *ahum* Kommer ihåg att jag postat en bild på en grön ol'school stämpelklocka här som visade hur mitt första möte med arbetslivet såg ut...

Nu måste man umgås med frammisar på 18-23 år som inte ens kan hälsa eller sköta sitt jopp utan att "Pappa Bleppe" måste hjälpa till...

Mortis: Fan vad det lät! Rähähä! Dock är jag lite på angående månlandningen -69... Aivan/rolleyes

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Dä var några rediger stårys!

Nja, angående månlandningen så är jag ganska övertygad om att Armstrong lade en stadig bs-tvåa i sin rymd-vb där på månhelvetet efter att ha ätit av den snustorra frystorkade maten.
"One shit from us, but a huge fuckin bajsutloesning for mankind!" Aivan/smile

Skaparen av Mortiscism.

Japp det var lite Kukan Hermansson-look över di flesta kärringarna men i varierande åldrar, en hemsk tid som varade i lite mer än ett år innan det var dags att göra Dumpen och bli ToF-soldat. Efter Dumpen blef jag kontaktad af hemmet och di ville att jag skulle fortsätta. Jag valde A(nus)-kassa en tid.

Vad gäller månlandningen så tror jag gossarna hade det mysigt där ute i rymden. Uppdraget varade väl typ någon vecka så tänk vilka goa odörer som måste skapats därinne! Och så trångbott dessutom jaaah! Vid ankomsten till jorden så landade dom i havet och blev upplockade av stora, starka daddybears från U.S Navy... Mmm! På den tiden tror jag inte det fanns frammisar på krigsfartygen heller. Btw har ni någonsin sett EN enda framstjärt i gamla klipp från säg Dagen D(ase)? Någon bild från VK1 med PMS-djur i skyttegravarna?

Tjillepitten

Flaffa! Doften av pungsvett, flens och brakskit, omringade av ett oändligt vakuum.
Armstrong var för (r)övrigt också med i U.S Navy, och att han hade daddybear-potential är lätt att räkna ut med tanke på ett sådant efternamn!

Njet, mycket få militära framstjärtar på den tiden.

Skaparen av Mortiscism.

Jaaah! Alla var ju i mycket bra fysisk form i den lilla kapseln, myset borde intensifierats eftersom dom inte visste om dom skulle "komma" tillbaka. En gemensam toalett i en veckas tid och som du nämnde Mortis, frystorkat att käka. Skithuset borde blivit fullt omedelbart så det är väl rimligt att anta att man var de första humantoilets ute i rymden även?

Tjillepitten

*Flämt!* Det har du rätt i. Aivan/neutral
Rejäla bs-tvåor som svävar runt i symbios med urinstänk inne i kapseln och som fastnar på instrument, rymddräkter och i allas ansikten. Aivan/biggrin

"Det är bajs på min mat!"
"Äh, larva dig inte! Det är bara brunsås."

Skaparen av Mortiscism.

11 Senaste redigerad av Bussföraren (2023-07-28 22:54:55)

"som svävar runt i symbios" HAHAHA! Tyngdlöst bajs och kiss samt tre vältränade men förstoppade astronauter. Btw så fanns det ju redan bruna sådana, afronauter: https://www.youtube.com/watch?v=JZBY-Hb-TDw

Tjillepitten

Fjutta på en liten festlig Oppenheimer-smällare under deras "raket" så hamnar afronauten i omloppsbana på nolltid! Aivan/smile

Skaparen av Mortiscism.

Fniss! Finns det ens någon neger som varit ute i rymden?

Tjillepitten

Yepp! Enligt fittipedia så har 19 afroamerikaner varit i rymden. En afrikan har man också skickat upp, det var dock en vit sydafrikan. Trist! Man borde ha skickat upp en slumpmässig analfabet-inföding från Afrikas djupaste djungel som ständigt hade försökt att ta sig ut ur kapseln för att jaga gnuer! Aivan/biggrin

Skaparen av Mortiscism.

Eller några "svenska" knollare från valfri ort här i Swiden. Det finns ju fucktiskt ett svenskt rymdbögprogram uppe i norr.

Tjillepitten