Tråd: Dagens Ord: Mongofil

Beskrivning: Person med böjelse för utvecklingsstörda.

Sv: Dagens Ord: Mongofil

En äkta mongofil!

Ifrån Aftonbladet (http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 11,00.html):

34-åring försökte våldta handikappad man

En 34-årig man åtalas för att ha försökt våldta en 63-årig fysiskt handikappad man i Haparanda, skriver Norrländska Socialdemokraten.
   En kväll i mitten av mars fick 63-åringen påhälsning av en för honom helt okänd man som försökte tvinga till sig sexuellt umgänge. Efter ett tumult lyckades 63-åringen slå sig fri. Åklagaren, Agneta Karlsson, bedömer att våldtäkten annars skulle ha fullbordats.
  Enligt åtalet stal 34-åringen vid besöket också 63-åringens plånbok med kontanter och kontokort.
  34-åringen, som har erkänt , har tidigare dömts för sexualbrott mot personer av samma kön och ska genom en rättspsykiatrisk undersökning.

Daniel:
Skilj på utvecklingstörd och fysiskt handikappade!!!

Gösta Rosqvist   big_smile
rosqvist@telia.com

varför? det är desto roligare att INTE göra det, ju

För att visa att Du är en tänkande människa och inte den babblande idiot som Du verkar vara!!
Jag har ett fysiskt handikapp OCH jag är fanimej utvecklingsstörd bara för det!!!

rosqvist@telia.com

min kompis har upplyst mig om följande:
"Det är bevisat i ett flertal doktorsavhandlingar från kungliga folkhögskolan i Knutby och NASA-rapporter att det kan ställas bortom allt rimligt tvivel att fysiskt handikapp ÄR samma sak som mentalt handikapp. Så har man fysiskt handikapp innebär det alltså att man även har mentalt handikapp."

har dom OCKSÅ fel? [bliorolig]

DU KAN INTE MENA ALLLVAR??
Menar Du att ett fysiskt handikapp är ett mentalt handikapp???
Om Du blir påkörd och mister ett ben - då blir Du fysiskt handikappad, men blir Du alltså då också mentalt handikappad??
Nej nu är Du totalt jävla förvirrad!!!

rosqvist@telia.com

Herregud, ALLA vet ju att fysiskt och mentalt handikapp är ett och samma fenomen!  Att hävda något annat vore ju detsamma som att påstå att utvecklingsstörda har människovärde, eller att det är fel att sparka på rullstolsbundna.

Ja jag säger då det, mycket ska man höra!

Detta är alltså ett forum för idioter och mig!!
Jag trodde att det skulle vara en plats att ha mer eller mindre allvarliga diskussioner!!!
Jag vill bara säga att jag har anmält denna forumdiskussion för handikapp- och diskrimineringsombudsmännen!!!

MVH

Humanist

rosqvist@telia.com

Från handikapp- och diskrimineringsombudsmannens stadgar på deras hemsida:
"Förtal och våld mot mentalt handikappade är ett fenomen som försigkommit i alla tider. Det är en del av vår kultur. Det är därför av allra högsta vikt att vi bevarar denna traditionen, för allas trivsel!"

Så jag tror iaf inte att vi kommer åka i fängelse nu.

malte, det stämmer väldigt bra!

På senaste mötet jag hade med min diskrimineringsombudsman så förklarade han för mig att jag bör UPPMUNTRA folk att göra narr av mig. Det må låta dumt, men tänk på följande: "Ett skratt förlänger livet!"

Vem vill inte hjälpa människor att leva längre?

Och man måste kunna skratta åt sig själv (och andra), inte ta mentalt handikappade på för stort allvar, det var det min ombudsman förklarade för mig.

malte skrev:

... ett fenomen som försigkommit i alla tider.

Vad menar Du??
Har Du varit försigkommen i alla tider eller är det något som har FÖREKOMMIT i alla tider???

Lär Dig svenska!!!

Javisst kan man skämta om och skratta åt allt - men fysiska handikapp och mentala handikapp är fortfarande samma sak!!!

rosqvist@telia.com

"Försigkomma" betyder "att ske".

Lär dig kinesiska!

Vi blev ju väldigt oroliga över att homombudsmannen skulle döma oss till 23 års fängelse nu när du anmält oss, men handikapp och diskrimineringsmannen Ulla-Nicklas Ollonberg rinde just och sa att nya experiment på utvecklingsstörda kaniner har visat att det inte finns någon skillnad mellan fysiskt och psykiskt handikapp, så de har lagt ner förundersökningen mot fittkramp, vi hade ju rätt hela tiden!

Som sagt tidigare i annan tråd: Du är korkad!
Att vara försigkommen betyder vedertaget: att ta för sig"!
Dessutom tror Du att Du är så fantastiskt jublande rolig när Du håller på med Ditt jävla trams om: "diskrimineringsmannen Ulla-Nicklas Ollonberg rinde just och sa att nya experiment på utvecklingsstörda kaniner har visat att det inte finns någon skillnad mellan fysiskt och psykiskt handikapp" - men det visar endast hur omogen Du är!!!

Senaste redigerad av grform (2007-01-18 07:12:01)

rosqvist@telia.com

'försigkommen', Gösta, betyder mycket riktigt att man tar för sig.
'försigkomma', Gösta, å andra sidan har en helt annan betydelse. Det betyder nämligen att något pågår, att det sker. Hur står det eg. till med språk-kunskaperna, Gösta?

Och 'omgen', vad betyder det egentligen?

Jag bara hänvisar till vad jag skrivit tidigare:
Du/Ni (läs: malte och daniel) är korkade!!
Mer behöver egentligen inte sägas!!

Men:
Tänk om man (inte endast jag) skulle påpeka vartenda ord som Du/Ni stavat/använt fel, då hade det blivit en roman!!
Vad är eg.??
Jag förstår av sammanhanget att Du menar "egentligen" - men det finns ingen förkortning för det ordet!!!

rosqvist@telia.com

grform skrev:

Tänk om man (inte endast jag) skulle påpeka vartenda ord som Du/Ni stavat/använt fel, då hade det blivit en roman!!

Guud vilket roligt forum det hade blivit!  Hela internet hade nog kommit hit för att läsa det isf.

Men du Gösta, kommer de där nakenbilderna du lovade att skicka över nångång eller?

Förresten Gösta, om vi ska vara petiga med lingvistiken, så bör man endast använda ett utropstecken åt gången. Samma sak med frågetecken. Man använder ej heller versaler rätt som det är inuti en mening såvida man inte skriver ett namn.

Dock så har jag viktigare saker att ägna mig åt än att sitta här och påpeka uppenbara brister i nåt cp:s språkbruk.

Ta och submitta in några nya _roliga_ ord till fittkramp istället för att sitta här och homofilera dig nu.

Jag bara hänvisar till vad jag skrivit tidigare:
Du/Ni (läs: malte och daniel) är korkade!!
Mer behöver egentligen inte sägas!!

Men:

Min respons på:
"Förresten Gösta, om vi ska vara petiga med lingvistiken, så bör man endast använda ett utropstecken åt gången. Samma sak med frågetecken. Man använder ej heller versaler rätt som det är inuti en mening såvida man inte skriver ett namn."

Om man VERKLIGEN skall poängtera någonting så skriver man det ordet med versaler - likaså skriver man tilltalsord (Du/Ni//Herr/Fru/Fröken) med inledande versal för att vara artig!

malte:
* Du vet absolut inte vad cp står för eftersom Du använder ordet totalt felaktigt!!
* Vill Du ha nakenbilder av mig så skriv till min email och lägg en framställan om detta och jag ger Dig dem - men jag har inte hört att Du vill ha några!!
* Jag har "submittat" (duger inte det svenska ordet föreslå, utan Du måste skriva "submitta" - på det märks vilket torftigt språkbruk Du har) några roliga ord under de månader jag varit med, men som flesta andras föreslagna ord så har de inte kommit med!!

rosqvist@telia.com

nU bÖRJAR vI!
     - --- - - -- - -- - - -------------------------------------------.
                                                                      |
                       Solen e blå, bajset e brunt.                   |
                      Jag sitter här för jag e så cp.                 |
                  Jag e så cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp              |
      Så ingen annan som e lika cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp som jag |
        e inte lika cp som jag så ingen annan fattar hur cp jag e'.   |
      Vaffö kan inte jag vara lika cp som andra, varför förstår inte  |
                   någon hur jag känner för mig själv!.               |
.--------------------------------------------------------------------'
|    Cp e som att vara cp, men eftersom jag inte e' cp fast jag e cp
|   så kan ni inte fatta det, och det e cp cp cp cp cp fast jag e cp
|   Att vara cp e ganska kul, då får man permobil gratis av staten!.
|   Men fatta nu att jag e cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp och inte
|    cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp cp
|
|                                 SLUT!                 .______.
|                                                       |.----.|
|                         /pERMOBiL/oNANi 1995          |`--' ||
|                                                       `-----'|
`--------------------------------------------------------------'

OjOjOj, jag kände mig tyvärr tvungen att rycka ut med censur-stämplen där.

Då jag håller med om att vår käre flick-maskot Gösta över-reagerade lite grann när han fick reda på att ordet mongofil faktiskt innefattar både fysiskt och psykiskt cp-störda människor, så bör vi nog ändå inte publicera en massa personliga uppgifter om hnm. Om någon vill kontakta hnm så kan de googla efter hnm själva.

Det blir bara en massa jobbiga jag-ska-anmäla-er-till-jämo/homo/mongo-ombudsmannen av sådant smile

Till grform:

http://www.ondmis.dk/billeder/forumpics/retard.jpg

https://xam.nu/f/runkgubbe.png * * * Lycka är en blöt kissvarm spermobil-dyna * * * https://xam.nu/f/runkgubbe.png

Vilken grymt skön diskussion. Jag håller fan i mig med alla.

Det vita kisset kommer stötvis säger pappa.

HAhahahaha!! Har inte skrattat så här mycket på länge!!
ps. vad betydde ordet omgen?

det är ingen som vet

det är en HEMLIGT, ssssch!