Bussföraren skrev:Om du tänker på herren med skägg som är mer eller mindre galjonsfigur för Glasis på Blypungsgatan så stämmer det du säger Mortis. Han bor hemma hos sina päron fucktiskt, detta fick jag reda på för något år sädan då herrn frågade mig om jag kunde skjutsa hem honom vilket jag också gjorde.
Hmm. Var det ett rött hus intill skogen med flera bilar samt någon husvagn på tomten?
Bussföraren skrev:På tal om skummisar vid homohamnen så ligger det ett mycket märkligt hus på Skeppsvägen närmast bögbåtverkstaden, det ser övergivet ut minst sagt men äro osäker. Bl.a står det en rejält häckig husvagn utanför. Du råkar inte ha någon pervig info om det Mortis?
Jo! Den byggnaden var en skola en gång i tiden (långt innan jag fanns), men blev senare ett bostadshus. Jag minns när det bodde en familj där eller något gammalt par, men dom flyttade in till stan. Tydligen så står dottern i familjen kvar som ägare till huset, så trots att det står tomt så är det inte helt och hållet övergivet om man säger så.
Tydligen så har det funnits någon dansbana i närheten av denna byggnad också. Bodde nämligen granne med ett dinosaurie-sliddjur som en gång berättade att hon saknade dansbanan lite, är ganska säker på att hon bodde i området i hela sitt liv ända tills hon dog för ett par år sedan.
Sädan så har det funnits ett gammalt hus inne i skogen med en tillhörande pir/brygga:

Huset är borta ända sedan slutet av 40-talet, men den gamla piren/bryggan användes långt efter det. Där hade vi twinks tagit över en gammal flotte som några äldre grabbar hade byggt och övergivit efter att ha insett tjusningen med andra saker såsom film, dataspel och fitta (huga)! Bryggan och flotten blev dock vandaliserad, och nu är det bara ruttna spillror kvar:

Förr så kunde man ta rälsbuss till Hersta istället för buss förresten. En snubbe som bodde här på 60/70-talet berättade en gång hur han brukade ta den hem från stan, så här är en bild på den numera rivna stationen också som får afvsluta detta överdrivet långa inlägg:

Skaparen av Mortiscism.