5,976

Sv: Tråden för allmänt efterblifvna länktips

Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Den här tråden skulle egentligen avhandlas i detta forum där den verkliga expertisen finns: https://www.flashback.org/t3726761

Tjillepitten

5,978

Mig säljer dom till alttid!

Jaah än så länge har jag heller inte blivit nekad. Men det var nära en gång då jag "kom" tillbaka strax innan stängning med 3,47 promille. Jag hade varit där redan på morgonkvisten men så hade jag "råkat" vara extra tösti denna dag så att jag fick stödhandla lite. Tanten i kassan tittade lite misstänksamt på mig då det "gick" liiite ostadigt... Men jag fick med mig mera bira ut tack och lov.

Tjillepitten

5,980

Så prah! Annars hade det ju lätt blifvit en "Falling Down" där och då att kunden alltid har rätt!

Jah värkligen och precis som i den filmen hade jag åter"gått" till priserna som rådde på det glada 80-talet. Hade det knusslats hade jag slagit sönder alla hyllor med rosévin och alkoholfritt.

Tjillepitten

5,982

Mmmhm! Praaa! Cummer du ihåg dom lätt kissvita xylofoam (tror di hette så?) förpackningarna till bögarna från McDullah's 80-tal? Aivan/smile En BigBögmac ur en sådan nu skulle jag allt vilja testa!

Jo det gör jag! Det var väl kissgula förpackningar också med McFist eller så i? Dom var kvar åtminstone 1990 då Nypöking fick sin första McDullahs där vid E4:an och Gumsbacken. Då såg ju restaurangerna ut som McD istället för dagens hipsterfik. Jag vill minnas att BigBögmac & Cumpany"gick" på 40 reichsdaler då, lite osäker men du kanske minns?

Tjillepitten

5,984

Åååh vilka härliga ronkminnen! Flaffa! Vet att vi bebögde Svärjes första McDullah's när jag var en liten heterosexuell minipervotwink på det glada åttiotalet där på Kungsgatan i Fjollträsk innan man gick och kollade in en Jönssonligan på Rigoletto som låg nästan bredvid. Aaaah! Och så godiset Nickel i hand...

MHM! Den McDullahs var nog också mitt första bögmöte med den inrättningen. Jag hade åkt med CP-far till huvfudstaden för att gå på någon hobbymässa i Märsta. Mikket ToF upplevelse då dom visade upp radiostyrda spermobiler och så hade dom en kukstor bilbana från Scalectrix(?) uppbyggd där. Det var även en uppsjö utav ToF-arkadspel och här fick jag sätta mig i cock-pitt på arkadspelet "Afterböger", du vet det där spelet man ska flyga en F-14 Tofscat och panga ner andra flygplan. Tror det här var runkt 1988. I denna veva visades det upp de första airsoftvapnen också ihop med plastmodeller som volk byggt.

Tjillepitten

5,986

OJ OJ OOOJ!!!!! Vilka härligt perviga minnen du också har! MMM-MHM!!! Men jag vet att jag gillade statliga Clock bättre än McD.

https://youtu.be/l4-Rof0_-aY?si=9vDtyk54-7ONTBZf

Gallerian med "Stor & Kukliten" var ju höjdpungten när man fitt kolla in R/C-bilar.

Jaah som sagt det var bättre förr. Stasis "Glock" har jag inga solklara minnen af riktigt men däremot Böger King också det i Fjollträsk (klart var) men också runkt slutet 80-tal bögan av 90-tal. Anledningen till det var att jag återigen var med CP-far som skulle hämta några waffen på (under)livrustkammaren. Det var en gammal musköt (pluggad) och några värjor (replikor) som han skulle ha till nåt skit. Yes "Stor & Kukliten" minns jag också, mikket DB upplevelse då man inte hade så gigantiska sexleksaksaffärer i Nypöking. Största som fanns där var "AG center" och låg vid Teaterporrken men halva butiken bestod av barnvagnar och sånt fittslem. Dyrt satan var allt där inne också.

Tjillepitten

5,988

Nostaligipervoskål på det, håmo!

Jaah skål! *Höjer en kladdig kaffrerkopp*

Tjillepitten

"Kom" på precis att i den affären så brände en ung Bussis en röding som han fått i hjulklapp på ETT spel till Niggendo... En ung Bussis trodde han skulle pryglas väl hemma i boendet när han "kom" hem ti-hi! 500 spänn var ju en del på den tiden... Spelet var detta: https://www.youtube.com/watch?v=FEQTLUwduTI

Tjillepitten

5,991

*fyller på den i smyg med Usch-å-Tvi (Eau-de-Vie).*

Bleppe skrev:

*fyller på den i smyg med Usch-å-Tvi (Eau-de-Vie).*

Nämen din lille busbög där!

Tjillepitten

5,993

Ti-hi!

Men... Den här smaken känner jag igen... *Slurp* Hmm det smakar ju... Kuk?

Tjillepitten

5,995

Det gör den! Pilligaste skiten ever! Hade en släkting 80+ som alltid skulle dricka denna på jul och bli CP-full. Vet att vi skickade hem honom vid 2,02 promille. Dock tycker jag i detta skede att detta var fel och att alla ska få supah då det "Barnens Dag" 364 fucking dagar om året och nu är det våran tur!

Pervsonligen har jag nog bara tvingat i mig den "drycken" en gång och det räckte vill jag minnas. Och du har helt rätt i att CP-barnen har alldeles för många andra dagar att jävlas på. Sen skall dom tidigt fostras in i vuxendri... ehhh vuxenlivet och dess vedermödor och där med BASTA!

Tjillepitten

5,997

Du är ett klokt håmo du Bussis!

Äsch då pervo! Du är ju inte så dum själv ti-hi!

Tjillepitten

5,999

*fniss*

Bussföraren skrev:

Den här tråden skulle egentligen avhandlas i detta forum där den verkliga expertisen finns: https://www.flashback.org/t3726761

Idag kändes det nästan som att jag skulle kastas ut. Köpte nämligen bärsabira för 329 spänn och betalade... Med mynt! Aivan/lol

Så fitt det bli när man har mängder av femmor, tvåkronor och enkronor liggandes. Banken vill ju inte ta emot skiten längre och ingen för(spels)butik eller turkkiosk ville växla. Har fortfarande bortåt 450 spänn i mynt som jag tänker investera på Blypungsgatan eller Kromkuksgatan.

Skaparen av Mortiscism.