Bussföraren skrev:Men du hade väl inte "lånat" något ur turkens kiosk va? Ti-hi! Roligt minne att han "kom" till plugget haha! Mmm Fitty Gross jaah, fan hette stället i tidernas böggynnelse? Var det Rema? Rätt pris eller vad fan hette det? Dom hade länge en körvkiosk utanför entrén där man kunde köpa körv för en femma, någon lodig tattarläsk kostade kanske en femma dom också. 33cl burk. Mmm, Cuba cola jaah men den har också ändrat karaktär tycker jag. Snattade en sädan för en tid inne på CÖÖP (50cl pettingflaska) men nein den var inte lika go som förr.
Rövigerar: Matex hette butiken då år 2000-2000?
Nääh, jag var en så snäll liten stjärtgosse så jag blev aldrig utpekad som snattare. Rähähäh!
Där Granngården ligger idag fanns Matex förr, körvkiosken utanför hette "Korvex" vill jag minnas. Matex hade en gigantisk kundvagn förr som dekoration på en plätt framför porrkeringen.
Där Fitty Gross ligger fanns istället en Rusta-butik. Där brukade man gå in och handla allt möjligt skräp ibland bara för att det var billigt. Ficklampor för en krona, en miniradio med batterier för 19 spänn, o.s.v.
Skaparen av Mortiscism.