Sv: Tråden för allmänt efterblifvna länktips

Ti-hi! Lite så jaaah men de Volvos vi hade då saknade såna hästkrafter. V70 D5:or, 163 kusar men visst dom "gick" bra. Men sädan kom dråpslaget när vi skulle över"gå" till Volvos Bisex-Fuel... Tröttare biljävel fanns/finns inte, kanske den värsta bil Vulvo byggt åtminstone motormässigt. Dom hade kortare service intervall, 1500mil till skillnad från rövriga som låg på 2000mil. Dom hade dessutom en tendens att dö under färd pga ett gasspäll samt någon ventil som kukade ur. Ett mycket spermande fordon att framföra om man är Kamikasepilot. Jag minns inte hästar men tippar på 110 kanske och nein ingen turbo där inte. Men vi som körde nätter fick varsin V70 III 2,5FT varefter, dessa var en annan kass finess med. Etanol, fy fan man gjorde inte annat än att tanka men satan dom "gick" brah! Så brah att Bussis vid ett tillfälle höll på att flyga af vägen i en kurva ute på Händelö. Men han klarade sig på det berömda fitthåret haha! Men annars så var jag förpassad till att köra en MB Viano storbögbil, den hade V6:a och gick väldigt brah för att vara så stor. Att den var ett helvete att köra på vintern är en annan sak... Bakhjuldriven, dubbfria vinterdäck... URK!

Tjillepitten

3,152

Vilken härlig berättelse! *flaffa* Allt under 200hk är inte ToF!!!

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Så är det men Cummunen ställer vaniljokraf på yrkestrafiken. Samma skit idag också, H(omo)VO skall det tankas med vilket... Nja ställer till det mera än det gör nytta. Men så är det ju miljömuppar samt frammisar som fattar dessa beslut. Motorer som spermar igen, eller snarare filtren. Åkdonen "går" om möjligt ännu sämre osv. Men visst volket i värkstaden skall ju ha något att göra också. FIAT Duscatco är i rövrigt ett åkdon för padelspelare, Italienskt smäck.

Tjillepitten

3,154

Hua! Usch å fy... Innan vi bögade köra på LNG så hade vi redan tidgare konverterat till RME, vilket vi kallade "begagnad frityrolja från McDullah's", då den ofta keckade ihop hela skiten och bilhelvetet fick bögas till värkstaden. Sädan blevf det HVO, vilket var lite bättre. Sen LNG. Tanka tanka tanka... Hela jefvla tiden... Nä! Redig jävla rå-diesel skall det va!!!

Mhm, tattargasen var det drivmedlet i Bisex Vulvon. En tripp Norrpöking-Linköping T/R och sädan var det dags att tanka gas. Nu hade Vulvon en bensintank på 30 liter vilket jag istället körde på eftersom man kunde växla mellan gas och bensin. Några år senare "kom" VW Caddy MEN dessa hade en tank på 10 liter OCH man kunde inte växla mellan di två bränslena. På tal om RME så var det en åkare som hade en splitterny XCP-70 D5 som han lämnat in till någon brusha för att se till att den "gick" på RME... Hur tror du det slutade?

Tjillepitten

3,156

Att någon skulle knolla någon... STENHÅRT!!! Aivan/rofl

Eftersom bilen var ny från Gaijmes här i Norrpöking kunde det hela "gått" på garantin men när mekarna på Vulvo såg att någon klåpare mixtrat med motorn och lite annat så blev det NEIN! Jag minns inte exakt vad motorrenoveringen "gick" på men vill minnas att kebabblaren nämnde något om 80.000 monopolpengar. Han hade kunnat lämnat bilfan till Vulvo så hade allt varit ok men "eyyy min kompis är bästa mekanikern"... Jo men visst. Han lagade bilen men sålde den väldigt fort sädan.

Tjillepitten

3,158

Hmmm... Att det inte blev car-be-cue var ju iofs. lite oväntat...

3,159

Så gör man med ZOE's! https://www.youtube.com/shorts/JIIn4KyiTgg

Ja mycket då denne herre bodde i Navestad där sånt sker i parti och minut. Men han var ju så övertygad om att nybilsgarantin skulle gälla så han ringde glatt till ToF-bärgaren. Men så bidde det inte. Han återgick däremot till att svarva kebab istället för att köra Fake-taxi. Han var inte speciellt saknad kan jag säga. På den tiden "gick" körningarna ut via cum-radio vilket gav upphov till vissa "problem" minst sagt eftersom allt var på svenska... Dock var långt i från alla just svenskar, dom var "svenskar".

Tjillepitten

3,161

Ahaaa! Säg mig... Hur runkerade det i FT-branschen när dygnet växlade mellan sommartid/vintertid eller vs då folk beställt i förväg? Många missöden?

Jo det före"kom". CP-kunder som inte uppmärksammat tidsförskjutningen men minst lika många CP-förare som missat denna lilla detalj när de skulle börja på morgonen ti-hi!

Tjillepitten

3,163

*fniss*

3,164

Haha! Knollaren blev nog lite stött... https://youtu.be/aX8fn8gzPJw?t=49

Ti-hi! Som det måste vrålats "Sharmota och Haiiwan" i den där kebabräsern. På tal om åkdon så på en arbeitzplatz på FT-tiden så hade vi en mek som hade tryckt ner en V8:a i en gammal 142:a haha! Hans kollega som var lika motormongo hade en 855:a som var CP-trimmad och en gång på Slödderleden i Norrpöking ville han att jag skulle åka med vilket jag gjorde... Fiii viittuuu som den där förbannade bilen "gick". Den var av den typen att man ville spänna på sig bältena från baksätet också, saataaana! Att den sädermera skar förvånade mig inte.

Tjillepitten

3,166

Fiiii faaaaaaan va gutt å höra!!! Default/ai Rätta takter som FAAN!!! Dagens ungdomar... *börjar raljera vilt...*

Jo dom dära gossarna i värk-staden... Motornördar från vischan minst sagt, okyssta men motorer kunde dom. Här kunde man även få hjälp mot en svart penning efter midnatt, ett flak öl "gick" också bra som petalning. Släcka felkoder? Nja 100 balubas så grejar vi det. "Köp grejorna du vill ha bytta, lämna nyckeln i så är den klar om 2-3 timmar". Länkarmsbyte på Vulvo, 1500kr, hos dessa 200kr förutom länkarmen. På denna tid så kunde man som Vulvoägare peställa genom joppet och dra av momsen. Samma sak om du ville söpa sej nya sulor till spermobilen. Då pratade man bara med den ansvarige för inpök af reservdelar så "försvann" en del af summan.

Tjillepitten

3,168

Jaaah! Andra priser med Svedaliska modeller jämfört mot Germaniska där. Hua!!! Petalat hutlösa monopolpängah för både det ena och det andra... Därför jag nu bytt mot ett annat halvtyskt märke, jaah...

Mhm, men halvtyskt vad är detta för åkdon? Vissa saker är skitbilliga hos Vulvo medans en hel del andra inte är det. Närmare 8000 papp för att byta bakre jude-dämpare som jag körde sönder under ett UE-projekt. Nu är Vulvo här på orten schyssta så dom sa så här. "Köp en jude-dämpare från Fultema så kommer du undan men det kostar då 2500 totalt". Så gjorde jag och den fungerar som den skall. Det är ett enklare byte som jag kan göra själv men då jag bor i LSS-kvart har jag inte de värk-tyg som kräfs.

Tjillepitten

3,170

Halvtyskt... Okej... Vänder på't... "Halv-spanskt". Aivan/smile Nöjd som faaa-an! Fyra A4 med bara original medföljande utrunkning också!

Shit-Cup-Ra?..

Tjillepitten

3,172

Kanske det... Aivan/rolleyes

Har ni padelhall där i Nybbet också?

Tjillepitten

3,174

Oooh jaah! Vid Överbögsbolaget, Priiiiiim (macken), och sen vet jag inte. Men flera finns det garanterat!

Hmm... Säd mig Bleppe, din nya spermobil... "Går" den på el? För är det så jaah då är det dags att prata allvar...

Tjillepitten