Sv: Hur ordnar du fredagsmys?
Ja!
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>
Välkomna till Fittkramp's forum! Stället för skitsnack med svordomar.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Fittkramp's forum » Övrigt » Hur ordnar du fredagsmys?
Sidor Föregående 1 … 334 335 336 337 338 … 423 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja!
Idag har man fått lyssna på diverse folk som växlade mellan att prata finska å svenska. Mycket skoj ibland, t.ex. då någon yttrade "olla hyvä", varpå man tänkte "Pratades det verkligen finska där, eller blev någon precis kallad för ollahuvve?" 
Efter dagar av torka så äntligen... KRA-LACK!!! Men så trevfligt Mortis, att hänga med finnar jaaah då vet man att det bara kan leda till fylla och niiiivslagsmål, pastuubad och granris samt samkväm med finska nakna daddybears! Kosken och Karhu i parti och minut. Man har ju sitt halvfinska påbrå så man har ju varit på mången fyllefister där det säkert enligt padelspelare som sippar rosé skulle anses vara "ohållbart" beteende. För mig åtminstone är det en del av denna fina finska knulltur precis som att vi idag får anpassa oss till "knolla din mamma"-knullturen i mångfaldens sanna anda. "ÖPPNA ERA STJÄRTAR!"
Så sant, och precis en sådan typ av fist hade jag förväntat mig när jag blev inbjuden på en bröllopsfest i Finland för några år sedan! 
Trots att det fanns dricka i mängder som alla fick ta hur mycket man ville av så blev det sorgligt nog mycket städat. Jag som var den enda icke-finsktalande "svennen" på plats hade förväntat mig att bli indragen i en rejäl fyllefajt av någon törstig, svennehatande daddybear-finne, men icke.
Men det värsta var faan att någon hade riggat upp en karaokemaskin där. En helvetes vaniljodoning som sabbar exakt varenda fist enligt mig! 
NÄMEN! Kör finnar också ZOE? Visade dessa några tendenser till padel? Jaah karaoke på finska kan man få uppleva i min finska bekantskapskrets ihop med finsk dansbandsmuzik, det är vidrigt. MEN efter ett antal birabärsor brunkar diverse oförrätter behöva hanteras och då är det dags för att ta på pungskyddet, tandskyddet och niiiven ungefär. Inte helt sällan så "kommer" hästsvansarna efter 30 minuter och styr upp det hela. Även detta en true story.
Några padel-tandenser syntes inte till, kanske för att nästan alla bodde på landsbygden där några padelhallar förmodligen inte finns. Men däremot ofattbart många vape-pennor som sögs på likt kukar. (Flaffa!)
Jo, det var finsk dansbandsmuzik varvat med diverse gamla hits på engelska som man hört ofrivilligt några miljoner gånger.
Fanns förr en muzikvideo med finska råååmer som dansade till denna käcka låt: https://www.youtube.com/watch?v=h_MAoHZL788
Lite sådan muzik, jaah!
Är lite förvirrad över hur lite man har fått uppleva av den ToF-finska fyllekulturen. Ingredienser såsom bastande och finsk bärsabira har alltid funnits, men de slaggen och dårskap som påminner om Eddie Meduzas sketcher har man ju inte sett röken av! 
(...Men nöu ska Mortis fylledäcka. Zzz.)
Jaaah! Mera så hääär! https://youtu.be/hqbX58xYhxo?si=O9Rk_JPNZ2xiRULd
Precis så jaah! 
Har ju fått höra en ståry om två finlandssvenskar som gjorde lumpen i Finland långt uppe i norr. De gick på krogen och satte sig med några finnar och började supa, efter några öl så frågade finnarna var de kom ifrån. När svaret blev "Sverige" så möttes de av mindre glada miner, plötsligt så ville de gå ut med svennarna för lite gemytligt slagge, men det lugnade ner sig ganska fort.
Jaaahaaahhh! Halv-rätta takter! Hur många homon har ni i den Finska regeringen då?
Har noll koll, men av bilderna att döma så finns det några gubbar som gissningsvis har gjort både det ena och det andra i bastun. 
Kan intyga på att finlandssvennar INTE är populära i det ToF-militära over there. Dessa anses vara förrädare i princip och twinks. Namnet för dessa är "Huuri" vilket senare kanske kan förklara "svennehuura" som andra utomsocknes brunkar begagna sig av. I finsk politik har man blivit vaniljo, se bara hur de hade en frammis som minister etc.
"Frammis" och "minister" i samma mening är inte synonymt i min värld... 
Det är det inte i min värld heller men innan vi megapervohomon kan ta makten så kommer detta bara att på"gå". Frammisar flyttar fram sina positioner MEN "kom" ihåg: "Det är alltid mörkast innan bajsutlösningen"!
Så sant så sant! Det ordet borde du lägga till i "Ordspråk"-tråden.
Ordning på't! *honnör*
Nu är det nära! *flaffa*
Jaah!
Hmm. Det står att det är "söndagsmüs" av nån anledning, men skitsamma.
Jaah! Såg det nu. Måste alltid ändra datum efter varje fredag tills nästkommande... eh... fredag, men hade missat det nu. Varför det står söndag vettefa-an... Blepp?
Inleder i smygbögväg mitt fredagsmys redan nu. KRAAAAA-LACK!!! Skål på er håmopöjkar!
Rätta takter!
...Äh, jag inleder müset nu också. Kan inte somna. *KRACKETI-KLACK!* 
Skålar med kaffer. Ska iväg på DV om en stund. Men ska ju iväg söder ut i mörra, och DÅ blir'e el myso grande! 
Sidor Föregående 1 … 334 335 336 337 338 … 423 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fittkramp's forum » Övrigt » Hur ordnar du fredagsmys?