Sv: Dagens Ord: Svartskallien

Beskrivning: Liksom Europas samlade länder, finns även Svartskallien. Där bor alla svartskallar och svartskallerskor. Vi talar alltså om Algeriet, Bahrain, Komorerna, Djibouti, Egypten,
Förenade Arabemiraten, Irak, Iran, Jordanien, Kuwait, Libanon, Libyen, Mauretanien,
Marocko, Oman, Palestina, Qatar, Saudiarabien, Somalia, Sudan, Syrien, Tunisien, Jemen, Afghanistan, Pakistan, Bangladesh, Indonesien, Malaysia, Maldivern, Brunei, Turkiet, Azerbajdzjan, Kazakstan, Uzbekistan, Turkmenistan, Kirgizistan och Tadzjikistan. Ja, Svartskallien kort och gott i all enkelhet. Ska det vara så jävla svårt?

Thumbs up Thumbs down

Nu har jag bara varit i Turkiet av alla dessa "fina" platzer men vill föreslå att Hascheby i Norpan borde ingå i denna lista av dysfunktionella länder. Andra enklaver som kan inkluderas är exempelvis Stjärtholmen i södra Fjollträsk. Runkeby är en annan.

Tjillepitten

Har inte besökt något av dessa "fantastiska" länder, men jaah, det räcker med att besöka Norrpökings södra delar.

Skaparen av Mortiscism.

Jaah helst ska man åka sista spermvagnen ut till Inavelstad och sädan till fots ta sig tillbaka till centrum via Hascheby utan att ha blivit knollad och/eller knivad.

Tjillepitten

Då gäller det att ha en tub skokräm så att man kan smörja in sig. Därefter gapar man några "Wallah!" och "Brur!" samtidigt som man går, då borde man klara sig! ...Om man inte råkar bli skjuten under vandringen, d.v.s.

Skaparen av Mortiscism.

Nu blir jag lite osäker på det hela. Ingår regionen Negerkukistan i Svartskallien?

Det vita kisset kommer stötvis säger pappa.

Åkte till Side 1998 själv. Stort misstag! Dock raka spåret t/r från Käälmah. Mycket smidisch! Det enda (HIV)positiva med den resan var att flyget var Kraftigt försenat och att dom då tillät alla att dricka det dom sn... köpt på taxfreen för att undvika kravaller. Skjutsen jag fitt dit hade inte hunnit långt när jag fitt reda på detta, så jag ringde och förklarade läget. Fitt skjuts hem igen och sen tillbaka 5 timmar senare, så jag hann bara joina drinkarteamet 10 minoter på uteplatsen när jag "kom" tillbaka. Fnissar än idag åt storbarnsfamiljen från Karlstad som hade det... eeeh... "liiite" kämpigt med alla sina damp-ungar dessa timmar. Aivan/rofl

Men Turkiet... Nej tack!

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

dverj skrev:

Nu blir jag lite osäker på det hela. Ingår regionen Negerkukistan i Svartskallien?

Jaah! Aivan/smile

Bleppe skrev:

Åkte till Side 1998 själv. Stort misstag! Dock raka spåret t/r från Käälmah. Mycket smidisch! Det enda (HIV)positiva med den resan var att flyget var Kraftigt försenat och att dom då tillät alla att dricka det dom sn... köpt på taxfreen för att undvika kravaller. Skjutsen jag fitt dit hade inte hunnit långt när jag fitt reda på detta, så jag ringde och förklarade läget. Fitt skjuts hem igen och sen tillbaka 5 timmar senare, så jag hann bara joina drinkarteamet 10 minoter på uteplatsen när jag "kom" tillbaka. Fnissar än idag åt storbarnsfamiljen från Karlstad som hade det... eeeh... "liiite" kämpigt med alla sina damp-ungar dessa timmar. Aivan/rofl

Men Turkiet... Nej tack!

Rähähäh!
Hade fucktiskt kunnat tänka mig att åka till Turkiet om det inte vore för Erdogans uppknullade haiwan-regering och alla jävla slan på gatorna som försöker scamma så många turister som möjligt.

Skaparen av Mortiscism.

Wallah pervobroder Mortis, varför du inte "komma" på Hascheby bror?! Halva Svartskallien finns ju i Mirum Fitt-galleria året om. Vill man värkligen uppleva ett knoll så bör man elda Gröna böcker som skrivit av en gammal pedofilgubbe som inte gillar alkohol eller bacon i Inavelstad.

Tjillepitten

Det är ett bra tag sädan som jag befann mig i Hascheby nu när du nämner det. Senaste gången var nog under 2010-talet, d.v.s. kort innan fladdermus-soppesjukan!

Skaparen av Mortiscism.

Jaah den platzen har man helst på tarmlängds avstånd. Men jag minns en tidig morgon då jag skjutsade en bekant till vårdcentralen och vi tog en fika efteråt. Inte en Gucci-kepa eller becknarväska i sikte! Det var nästan som att man befann sig i Svärje helt plötsligt. Men visst nu var det fitt-tidigt så bruschorna hade väl släpat sig hem efter nattens "arbete" eller något sånt.

Innan man byggde om stället och det fortfarande hette Hageby CP-centrum så fanns det ett café där de äldre Haiwaneserna satt hela dagarna och kedjerunkade, spelade på Jack Vegas-maskiner osv. Swettbank och McDullahs låg på övre Hascheby dvs sidan mot Haschebygatan. Nedre delen alltså den mot E22:an såg ungefär likadan ut som idag.

Tjillepitten

Stämmer bra. Hade en cumpis som bodde på Plåtslagaregatan i mitten av 00-talet innan ombyggnationen.
Har missat helt att det tydligen fanns en gammal bowlinglokal i källaren, och att den var mysigt runksunkig och inrökt! Ack, jag som var aktiv i en bowlingklubb då dessutom.
Ett pungkast därifrån fanns Pisseria Viking, vars lokal (en barack) flyttades runkt ett par gånger i området innan man la ner helt. Deras "girospissa" bestod av en degig botten, ett berg av sallad och mikroskopiska bitar gyroskött. Insidan och utsidan var målat i gult/blått, inredningen var full av plastväxter, och i något hörn stod någon gammal, tveksamt laglig spelmaskin.

Skaparen av Mortiscism.

Mhm vilka tider det var du Mortis! Pisseria Viking har man käkat på jaah och det fanns även en relativt nyrenoverad CG brevid på den tiden. CG hade nattöppet likt den i Fjollträsk-rondellen men skillnaden är ju klientelet. Att någon utan skottsäker väst och KSP tordes arbeta där är fan en gåta. Sädan när spermvagnen skulle dras ut till ap-flockarna så revs CG och det var nog i samma veva pisserian rök också. Sädan fanns ju även en OK-mack som också bommade igen av oklar orsak men man får väl utgå från att det hade något med området att göra? Roligt nog har Gurgle Mupps inte uppdaterat sädan 2011 så man kan se hur det såg ut för snart 15 år sädan: https://www.google.com/maps/@58.5674361 … OUgBUAM%3D

Tjillepitten

Jaah, minns speciellt CG-macken, eller Sprutoil som det hette då.
Hittade en gammal striit vjew-bild på pisserian: https://i.ibb.co/KpdSjggf/Viking2009haiwan.jpg
Sädan så flyttade den hit:
https://i.ibb.co/0RBtwbL7/Jahskaknolla.jpg

Skaparen av Mortiscism.

Åh se där jaaah!!! Men lunch för 54kr, suck! Ser också att cykeltjuvar fanns redan då, ortens favoriter!

Tjillepitten

Chilla bror, han bara låna den sikkel med hjelp av bultsaxen sen han ge tilbax ja sver!

Är det någon vilja tjopa min jetefin sikkel billit compiz? Aivan/smile

Skaparen av Mortiscism.

Fniss jaah så är det nog. Fitt mig att tänka på en gammal klassiker med tanke på cykeln:

5 skillnader mellan en invandrare och E.T.
1. E.T såg bättre ut.
2. Han lärde sig språket.
3. Han kom ensam.
4. Han hade egen cykel.
5. Och framför allt så ville han åka hem.

Tjillepitten

Rähähäh!

Skaparen av Mortiscism.