Sv: Fråga Fittkramp - Svar på allt

För några år sedan så funkade Östbögatrafiken bättre än någonsin. Man kunde supa sig full på krogen och stanna kvar ända till stängning och ta sista bögbussen hem. Samma sak för alla som skulle till/från dagverksamheten på vardagarna, bögbussen gick typ en gång varje kvart under dagtid, mycket bättre än när jag var liten twink då man kunde få vänta en timme vid någon hållplatz.
Idag är däremot hållplatsen indragen, så man får traska en rejäl hitlermarsch genom regn och rusk om man vill ta sig någonstans. Och vad hände när området klagade på det? Jo, Näsström från Östbögatrafiken dök upp i tidningen och "beklagade" situationen! Aivan/lol

Tur att man har spermobil.

Skaparen av Mortiscism.
–––På resande bögfot 24:e - 28:e september.–––

Mhm, Östbögatrafiken drog in ett antal cp-linjer samt hållplatzer förra året. Bl.a hela sträckan längs Bögviken-Getå-Krokek. Ett "fantastiskt" beslut... Samma scheisse om man vill åka bögbuss till Simonstorp. Vet du hur man (ut)löst det? Jo med taxi. Du kan beställa Fake-taxi via Östbögatrafiken senast 2 timmar innan avfärd om du vill. Priset är det samma för dig som resenär. Men där slutar också likheterna, denna tjänst är inte riktigt gratis kan jag lovfa.

Tjillepitten

2,128

Tror jag vet vilken hållpladz Mortis syftar på. Aivan/smile

* * * Lycka är en blöt, kissvarm spermobil-dyna * * *
Tid kvar tills fredagsmüs >> Tid kvar tills fusk-müs >>

Jefflar! Jo, minns beslutet om nedläggningen av sträckan Bögviken-Getå-Krokek. Riktigt, riktigt efterblivet. Alla slan som bor i området får traska/cykla ett antal kilometer längst den skitsmala strandvägen för att ta sig till någon hållplatz. Ett litet snedsteg på vägen/vingla till med cykeln p.g.a. trötthet och... Pang! Ihjälkörd av en spermobil. Snyggt jobbat, Östbögatrafiken! Aivan/smile

Skaparen av Mortiscism.

2,130

Vad heter Norrpökings bästa tajhak?

Hmm, vet inte riktigt.
Sing Thai brukade vara bra, men det är borta sedan några år tillbaks. (Ölstugan Gull-Olle ligger där nu istället.)
Brukar ju alltid åka till Bajsy Hot eller Kina Thai om jag är sugen på tajjamat, men dessa ställen liknar ju snarare försvenskade franchise-tajhak.

Skaparen av Mortiscism.

2,132

Ok. Såg att 'Kina Thai' i Ingelsta var borta, men det hade ju megalodaniska 4,3 i betyg, så det var nog ändå inget för mig.

Aaah! *antecknar dina tips frenetiskt med fekaliserat pekfinger på väggen här* Aivan/smile

Vah? Nein? Kina Thai, Ståthögavägen 48? Står ingenstans att det är stängt?! Aivan/neutral

Skaparen av Mortiscism.

2,134

Blepplepplepp?

Sökte "thai norrköping" på Göögle Mupps och såg då direkt en exteriörbild på 'Kina Thai' som cum upp, vilken jag klickade på. Sökte sädan på "Ståtbögarevägen 38", vilket ju var fel. 48 skulle det ju va! Trodde 'Servistore' låg där nu som visade in Mupps, vad dom nu gör...

Men då har vi rett ut det! Aivan/smile

Det bögförklarade ju saken. Aivan/smile

Såg nu att de har en restaurang till i Norrpöking och två i Linpöking.

Skaparen av Mortiscism.

2,136

Ahahhaaa! Trefvligt! Hade för mycket spermutt på glasögonen som gjorde så att jag såg fel, min pervige cumrat där! *ti-hi*
Dom inrättningarna borde du, jag och Bussis testa någon dag i cumbination med fyra helor vin (0:54) (vardera)

Jag kan fiffa så vi tar det som en affärslunch på mitt cunto... Aivan/wink

Vore pervigt, men då måste vi svepa de medhavda pavorna snabbt innan vi blir utslängda. Aivan/smile
...Kina Thai har nämligen inte alkoholtillstånd. Aivan/sad

Skaparen av Mortiscism.

2,138

Äsch då! Men det fiffar ju vi, eliten liksom...

Yes!
Ack, alla gånger som man har smugglat med sig whiskey på uteställen och beställt cola hela kvällen. Pervsonalen tror att man är nykter, men i själva verket så blandar man i whiskyn när ingen ser. Eller den där kvällen när jag fick med mig en 1,5-litersflaska med färdigblandad grogg in på Trädgår'n (Norrpökings typiska sommar-uteställe/krog, där jag för rövrigt även har haft gig med bandet en gång):

Vakten: "Kan man få titta i väskan?"
Mortis: "Yepp!"
Vakten: *Gräva, leta. Plockar upp 1,5-litersflaskan med fanta + seglardricka.*
Mortis: "Det är bara fanta!"
Vakten: "Okay!"
Mortis: *Tar med väskan, kliver in. Tys(k)t ondskefullt skratt.*

Eller alla gånger som man har suttit på McDullahs och druckit öl i McDullahs-mugg för att man var för ung för att komma in på krogen, men man kunde sitta med runkpolarna där en lördagskväll och uppnå i princip samma stämning som på en krog. Aivan/biggrin

Skaparen av Mortiscism.

2,140

Åååh vilka snälla dörrsluskar ni tycks ha där i Norrpöking...

Nja, det finns riktiga rövhål ibland också. Har ju hänt att man har blivit utslängd för i princip ingenting. Aivan/sad
Som den där kvällen när vakterna vid Brooklyn Bög blev knivhuggna. Jag hade blivit utslängd och gått därifrån bara någon kvart innan det hände, jag hade precis snat- köpt en öl när dörrsluskarna ansåg att jag var för packad (trots att jag endast var salongis). När jag följde med ena vaktisen utan att göra mot"stånd" och vi befann oss utanför krogen så kom plötsligt den andre springandes och tog ett hårt böggrepp om mig helt utan anledning! Aivan/mad Det gick ju som det gick senare.

Skaparen av Mortiscism.

2,142

Hmmm... Också varit med om det. Jävla as! Tyvärr blefv det att mötas på Smålandsgatan 28 senare utav det...

Mortimer Mus skrev:

Hmm, vet inte riktigt.
Sing Thai brukade vara bra, men det är borta sedan några år tillbaks. (Ölstugan Gull-Olle ligger där nu istället.)
Brukar ju alltid åka till Bajsy Hot eller Kina Thai om jag är sugen på tajjamat, men dessa ställen liknar ju snarare försvenskade franchise-tajhak.

På tal om Tajj etc, har du varit på Kuk Suki Yucky någon gång Mortis? Under alla år i och runkt trakten har jag aldrig besökt stället. Den där vid Norrknull mittemot ToF-huset. Jag såg en cummentar om haket, fattar inte volk att hundarna var ingredienser helt enkelt:

"Tyckte att det var det bästa stället i stan pågrund av stora, och fräsha bitar. Sen märkte vi att dom hade 2 hundar i köket, tänkte inte på det något mera men sedan en dag när vi skulle äta såg vi att kocken hade gått runt och tagit på dörrar, handtag och mer. Sedan när hon ska ta wasabi så tar hon det med ena fingret, utan handskar. Aldrig med sushi yaki..."

https://www.google.se/maps/place/Sukiya … ?entry=ttu

Tjillepitten

2,144

Inte varit där. Lägger dock till stället i min pervo-kladdklender!

Nej, trots att haket har funnits där i nästan hela mitt liv så har jag fucktiskt heller aldrig käkat där. Sägs vara ganska bra enligt diverse weebs som har berättat om stället. Minns att ägarens ungar gick i samma sär-särskola som mig. Den äldre av dessa var något av ett geni vill jag minnas, han brukade lira Måzfart och Bööghoven på piano när det var skolavslutning, o.s.v.

Skaparen av Mortiscism.

Hmm, märklich! Jag har ännu inte träffat en själ som varit där och käkat eller knollat.

Tjillepitten

Undrar om man kan beställa Nyotaimori där? (När man serverar sushi ovanpå en naken person.)
I så fall vill jag gärna äta från en skäggig gubbajävels grisiga kropp. Aivan/biggrin

Skaparen av Mortiscism.

Det kan man nog säkert få mot en liten slant men eftersom asiater sällan är speciellt håriga så kan detta bli svårt att tillgodose. Det skall väl vara om någon fet, gubbig häktesvakt till bear knegar extra där inne vid behov? Eller åtminstone smiter iväg under arbetet tvärs över gatan.

Tjillepitten

Vi kanske kan hyra en villig herre från Hörsalsparken, men dessa har ju en tendens till att vara lite arbetsskygga. Vi får betala med seglardricka.

Skaparen av Mortiscism.

Eller så anlitar vi Blypunggatans galjonsfigur nummer ett! Han var minsann ute redan 08:40 och knatade i riktining mot Glasis.

Tjillepitten