Sv: Roliga saker ni sett mongos (utvecklingstörda) göra
Fiffigt utav Mackan! (Ärligt talat så skulle jag dock tycka det var väldigt upphetsande det där med valkarna. Ti-hi! *flaffa*)
Välkomna till Fittkramp's forum! Stället för skitsnack med svordomar.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Fittkramp's forum » Övrigt » Roliga saker ni sett mongos (utvecklingstörda) göra
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fiffigt utav Mackan! (Ärligt talat så skulle jag dock tycka det var väldigt upphetsande det där med valkarna. Ti-hi! *flaffa*)
Idag så kunde man få beskåda ett original inne på busstationen i Norrpöking. Där satt nämligen Jukka (gammal alkis och småkriminell, men inget utvecklo) och drack öl, lyssnade på hårdrock och sjöng med. En kärring som jobbade där gick fram till honom.
Kärringen: "Kan du sänka volymen lite?"
Jukka: "Vaffaan, dä ä ju hårdrock juh!"
Kärringen: "Jaa, vi gillar också hårdrock, men vi kan inte höra vad folk säger när de vill ha hjälp av oss."
Han kom för övrigt ut ur fängelset i höstas, bland annat för att ha försökt stjäla en billig skräp-gitarr inne på Clas Ohlson. 
Finns lite yt-videos om honom förresten:
https://youtu.be/MPZotd_P478
https://youtu.be/beEpkTEQ-Oc
https://youtu.be/wbkIB99g0S8
https://youtu.be/fsBveg0NhLA
https://youtu.be/TXIw35R45vg
Låter episkt! Ska kolla...
Fun fact: Han finns med på street view vid söder tull (ett vanligt tillhåll där parkbänksalkisar träffas).

Fantastiskt!
Dom hänger nog där med tanke på att biblioteket ligger lägligt till så dom kan gå in och läsa Voltaire och Kafka.
Och söder tull säger du... Det var väl på väster tull som Peking-Bamse nitade en Linköpingbo?
Dä gör di säkert!
Yepp, Peking-Bamse nitade en Linköpingbo vid väster tull! 
Misstänker att mina grannars dotter på ~2 år har något fel då hon gallskriker och samtidigt ser jättelycklig ut. Dom bor snett ovanför mig i detta välisolerade hus och jag hör henne rätt bra då hon drar igång. Sedan ska det cyklas trehjuling på gården samtidigt det GALLSKRIKS med glad min så att fönsterrutorna nästan krackelerar. Gaah! Dom rätt ovanför har också en dotter i samma ålder, men hon är så tyst och snäll.
Varför skrev jag detta? 
Skål!
Hon kanske är ett underbarn i hemlighet och använder sina kunskaper för att tjuva alkohol, varpå fyllevrålen blir ett faktum?
Ojsan... Var jag här och kluddade igår? 
Yepp! 
Jag tror att jag såg "Kaggen" igår förresten när jag besökte Ekostormarknaden tillsammans med Lord Lupusanus! 
Men den legendariska kaggen som han en gång bar på var borta. Nu var han bara en kort, halvtjock gubbe. 
Undrar var "Liggarn" har tagit vägen förresten? Ännu en snubbe man inte sett på länge. 
(En herre som alltid gled fram kungligt i spermobil i en liggande position vid Resecentrum. Sjukt avis blev man när man såg honom komma glidandes. "Tänk om han somnar? Har han en autopilot då?" brukade jag fråga mig själv.)

Har ju den lyxen att bo granne med ett gruppboende med riktiga cp:n och mongon som man får beskåda när dom ska till eller från färdtjänstens gula mongobuss. Annars är dom inte ute mycket.
Frigående mongon sa're ju va!
Men har man fönstret öppet här i sovrummet vid datorn så hör man när dom 75 meter bort kommer eller ska åka.
"AAAUUUUUUUUUÄÄÄÄHHHEEEEHHHEEEEIIAHH!!!"
Sen om man är i närheten vid dessa tillfällen hör man garanterat någon från personalen som glatt säger något i stil med:
"Ååh vad glada vi är idag!" 
Ja, det är mycket skojigare att observera frigående mongon i sina naturliga miljöer. 
Så sant så sant, herr Mus.
Morfars ena brorsa var tydligen områdets byfåne en gång i tiden!

Vet inte mycket om denna individ eftersom han dog samma år som morfar föddes, vilket var år 1930.
(11-barnsfamilj, bondesamhälle. Morfars bror var en av de äldsta, morfar själv var yngst.)
Han genomgick tydligen en hjärnkirurgi av någon anledning, och nu snackar vi inte något modernt tjosan, utan om en hjärnkirurgi i Finland på 1920-talet.
...Tja. Det gick ju som det gick med hjärnan. Lite gick bra, lite gick åt helvete... 
Har inte hört några specifika händelser om vad denna individ brukade göra.
Morfar dog 2017, så det är för sent att fråga honom, detsamma med hans andra syskon.
I alla år har morsan fått höra att morfars bror dog i vinterkriget (Där morfar för övrigt åkte runt vid frontlinjen som hästkarl vid 9-årsåldern och såg mängder med sönderskjutna lik. Vilken jävla mad-lad till grabb!), men det visade sig att han hade dött av någon komplikation av hjärnkirurgin eller något sånt. Historian om att han hade dött i vinterkriget var bara någon slags påhittad berättelse för att uppehålla "familjens heder", trots att vinterkriget hände nio år efter att han hade dött. Vi fick inte reda på detta förrän 2017 när morfar dog, och vi stack till Finland på en bröllopsfest. Fattade inte ett skit vad di sa, men MÄNGDER med gratis bärs fanns det! 
...Är besviken på avsaknaden av fylleslag och finska Ray-Bans på den festen för övrigt. Det fanns karaoke där (vilket dödar VARJE fest enligt mig.) En vanlig utekväll på den lokala puben vat t.o.m. mer spännande. 
Fun fact: Morfar bodde ju jävligt nära gränsen till Sovjet (samt morsan när hon var liten), vilket är anledningen till att man har fått höra lite berättelser om andra världskriget från någon som faktiskt har varit vid fronten som ung. En gång hittade han ett ryskt gevär i någon likhög som han tog med sig hem och gömde på vinden... Detta berättade morfar kort innan han dog... Stugan i Finland har nu hamnat i morsans och hennes syskons ägor... Så vem vet?
Där kan det finnas ett stulet ryskt gevär!!!

Kom att tänka på när jag och ett kompisgäng brukade träffas för att supa varje helg för cirka 10 år sedan i en mycket sunkig lägenhet i stadens mindre attraktiva delar. En sommardag utanför lägenheten så snackade vi lite med några utländska snubbar som drack (precis som oss), samtidigt som de grillade. Blev nyfiken på vad de grillade, då jag inte kunde identifiera utseendet eller lukten på köttet. Snubben som stod vid grillen verkade dock inte ha alla hästar hemma. Inga alls faktiskt. Det var nog inte bara alkohol som passades runt där. 
Jag: "Hey! Vad grillar ni för något då?"
Snubben vid grillen: "Heh-höh!" *Sluddrigt svammel på ett språk jag ej kunde identifiera.* "Heh-eheeh!"
Jag: "Eeh. Ursäkta, va?"
Snubben vid grillen: "He he hee!" *Mer oidentifierbart svammel.* "Hehe-he!"
Jag: "Jaha!"
Vi stack iväg till systemet för att köpa mer dricka. Fick aldrig reda på vad herrarna drack, rökte, eller vad deras "mystery meat" på grillen egentligen bestod av. 
Det lät spännande. Idag verkade det vara fredagsmys på gruppiset här bredvid då jag hörde höga glada cp-mongo-vrål eka över nejden här när dom blev utrullade till den gula mongobussen. 
Och det där geväret får du ta och hitta så vi kan ha lite prickskytte till fredagsmyset.
Åh! Ta på dig en cykelhjälm + vb och traska bort dit då! 
Ja, det får vi ta å göra.
Träffade en släkting igår som berättade om sin granne. Grannen har tydligen blivit dement på äldre dar och håller inte igen med sina tankar och funderingar kring omgivningen. Så när min släkting stod och fixade i trädgården så kom grannen förbi.
Grannen: "Ja jag tittade ut genom fönstret och fick se ett jättestort arsel, men det var ju bara du! Höhöhö!"
Släktingen: "Ja, så kan det gå!"
Därefter fortsatte grannen bara att pladdra på om samma grej, typ "Bara ett enda stort arsel! Hähähö!"
Sedan fick grannen se att min släkting hade på sig gummistövlar, så då började hon plötsligt prata om det.
Grannen: "Å gummistövlar har du på dig till arslet! Hähähä! Gummi!"
Släktingen: "Och vad för slags gummi var det du stod och tänkte på då?"
Grannen: "Hähähhähäh! Gummi! Jaa! Hähähähä!"
Kan verkligen se detta framför mig och tillförde dialekt och uttal i huvudet. 
Du är bra på att beskriva händelser på ett roligt och informativt sätt.
Träffade Lord Lupusanus idag som berättade om vad han bevittnade inne i stan en gång.
Ett fyllo kom vinglandes, han stannade och drog ner byxorna till fötterna, sedan satte sig ner och började att skita helt offentligt.
Lupusanus såg tydligt hur den solida skitkorven landade rätt ner i fyllots byxor där han stod hukad. Sedan drog han upp byxorna igen och gick vidare helt oberörd.
...Varför sket han inte bara på sig istället?!
Det hade varit så mycket smidigare! 
Mycket spännande läsning. Tror att sprit är svaret. Mycket sprit!
Lord Lupusanus tog sig en dusch på semestern, när han hade duschat klart och torkade sig så kunde han höra genom väggen till en annan dusch:
"Bajs! ...Bajs! ...Bajs! Bajs, bajs! Bajs, bajs, bajs, bajs, bajs, bajs!"
"Nej Malte, inte i duschen!"
Detta gav oss senare idén till en tecknad serie eller en animation, varpå några koncept klottrades ihop:

Flaffalicious! Jag sponsrar gärna serien med en flaska Tallis!
Sidor Föregående 1 2 3 4 … 14 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fittkramp's forum » Övrigt » Roliga saker ni sett mongos (utvecklingstörda) göra