Tråd: Dagens Ord: Pythagoras sats

Beskrivning: När killen är på väg att komma så lägger han satsen i form av en rätvinklig triangel.

Thumbs up Thumbs down

Sv: Dagens Ord: Pythagoras sats

Inom svenska språkets grammatik finns ju satslösning, bisatser, fullständig satslösning, villkorssatser osv.

Prov-Uppgift: Gör en fullständig satslösning på meningen " När killen är på väg att komma så lägger han satsen i form av en rätvinklig triangel."

Thumbs up Thumbs down

Sv: Dagens Ord: Pythagoras sats

Annars kan man göra som mig: Var på badsemester på Samos och besökte en dag badstranden i Pythagorio. Kåt som jag blev så besökte jag en såndäringa WC och lade en sats. Jag kan därför stolt berätta att jag lagt en sats i Pythagorio (Vilket faktiskt är sant!).

...Men tyvärr så lade jag inte satsen i form av en rätvinklig triangel, vilket jag förbannar mig över än idag! Tänk om man hade kunnat skryta med att ha gjort en Pythagoras sats i Pythagorio! Aivan/sad

Rum 316 - ÖIAs Spermobilverkstad
Skaparen av Mortiscism.

Sv: Dagens Ord: Pythagoras sats

Förbarmar mig fortfarande över att jag inte la satsen i en rätvinklig triangel den där gången... Helvete!

Slår vad om att jag hade kunnat få högsta betyg i matte i sär-särskolan om jag bara hade gjort en Pythagoras sats i Pythagorio.

Rum 316 - ÖIAs Spermobilverkstad
Skaparen av Mortiscism.

Sv: Dagens Ord: Pythagoras sats

Det är inte försent! Särvux har morgonkurser man kan gå och sedan skriva ett nytt prov.

* * * Lycka är en blöt kissvarm spermobil-dyna * * *
                  Tid kvar tills fredagsmüs >>

Sv: Dagens Ord: Pythagoras sats

Äsch! Det blir inte samma sak som att utföra något stort "ute i fält", och jag vet inte hur man skulle kunna överträffa en Pythagoras sats i Pythagorio. Aivan/sad

Att lägga en sinussats inne på ett bibliotek är det enda jag kan komma på, men det är inte ens i närheten lika episkt.

Rum 316 - ÖIAs Spermobilverkstad
Skaparen av Mortiscism.

Sv: Dagens Ord: Pythagoras sats

"Sinussats"? Nu börjar det låta Riktigt avancerat. Typ åk.4... Aivan/shout

* * * Lycka är en blöt kissvarm spermobil-dyna * * *
                  Tid kvar tills fredagsmüs >>

Sv: Dagens Ord: Pythagoras sats

Javisst! Men en sinussats på biblioteket ger kanske bara ett knapphändigt godkänt betyg i sär-särmatten. Men det får väl duga om jag inte hittar på något bättre.

Bjögga provade att åka till närmaste SATS Träningscenter och spruta en sats i receptionen, men magistern tyckte inte att det var tillräckligt fyndigt, så Bjögga fick inte godkänt. Aivan/sad

Det är inte lätt med sär-särmatte, man måste tänka noga innan man lägger sin sats.

Rum 316 - ÖIAs Spermobilverkstad
Skaparen av Mortiscism.

Sv: Dagens Ord: Pythagoras sats

A'psis... Tur att man har en Addo räknemaskin.

* * * Lycka är en blöt kissvarm spermobil-dyna * * *
                  Tid kvar tills fredagsmüs >>