Sv: Dagens Ord: Halvbög

Beskrivning: En person av manligt kön som trots påstådd heterosexualitet inte riktigt går att placera. Halvbögen är ofta medelålders men ungdomlig till ytan, i ett desperat försök att framstå som hipp och cool som fan. Med det senaste inom trendig klädsel, flashiga 'tats' och häftig ungdoms-jargong ger halvbögen intrycket av en person med enormt stor identitetskris, vars osäkerhet och påklistrade självförtroende yppar homosexuella tendenser.

Thumbs up Thumbs down

Sv: Dagens Ord: Halvbög

Ja han var väl känd för något någon gång har jag för mig? Tror jag sett honom i någon eller några reklamfilmer också. Hmm?

* * * Lycka är en blöt kissvarm spermobil-dyna * * *
                  Tid kvar tills fredagsmüs >>

Sv: Dagens Ord: Halvbög

Vad händer om en halvhetero och en halvbög möts i en mörk  gränd?

*ynf* *squirt* *isch* /Fittkrampsmästaren har talat

Thumbs up Thumbs down

Sv: Dagens Ord: Halvbög

Han blir tysk?

* * * Lycka är en blöt kissvarm spermobil-dyna * * *
                  Tid kvar tills fredagsmüs >>

Sv: Dagens Ord: Halvbög

En tysk bajsbög i lederhosen?

*ynf* *squirt* *isch* /Fittkrampsmästaren har talat

Thumbs up Thumbs down

Sv: Dagens Ord: Halvbög

Jaah!

* * * Lycka är en blöt kissvarm spermobil-dyna * * *
                  Tid kvar tills fredagsmüs >>

Sv: Dagens Ord: Halvbög

Branschen som jag jobbade i, salig insomnade reklambranschen, var full av halvbögar eller closet queens som man också kan kalla dem. Mest flagrant var Micke Storåkers, a. k. a Micke Snorkråkers, a. k. a. Micke Storkukers var på dagarna reklambyrå - VD, familjefar och talskrivare åt Carl Bildt. på nätterna kröp han omkring iklädd en kort rosa päls och små tights på Peter Siepens halvbögiga fester på sitt produktionsbolag Spader Dam. Det var mumma för alla oss fag hags.

Det vita kisset kommer stötvis säger pappa.

Sv: Dagens Ord: Halvbög

Hmm...
*Klicketi-klack!*
*Bildgurglar på den däringa Micke Snorkråkers.*

Ser ut som en typisk halvbög, ja.
Klädesmässigt och till ytan personligt så ser vi en vilja inom honom att mingla med Stockholms överklass. Om vi däremot ser mannen djupt in i ögonen och frågar vad han vill i livet så får vi se tydliga tecken på osäkerhet och nervositet. Om vi avslutningsvis erbjuder mannen ett tolvtimmarssamtal över "några" drinkar och snurrepiller så kommer han garanterat att dansa runt i string till "Gangnam Style" innan vi går därifrån. Aivan/smile

Rum 316 - ÖIAs Spermobilverkstad
Skaparen av Mortiscism.